شماره روزنامه ۵۹۸۶
|

  • ژست سوئیسی استاندارد خودرو

    دنیای اقتصاد-گروه خودرو: بعد از اتمام مهلت قانونی استانداردهای ۸۵گانه خودرو، حالا سازمان ملی استاندارد از تدوین استانداردهای ۱۲۰گانه خبر می‌دهد. هفت سال از صدور فرمان استانداردهای ۸۵گانه می‌گذرد. این در شرایطی است که به‌دلیل قیمت‌گذاری دستوری و نبود رقابت، استانداردهای مذکور اجرایی نشد.
  • مالیات خودروهای لوکس در ۱۴۰۳

    دنیای اقتصاد: بر اساس احکام مالیاتی بودجه سال ۱۴۰۳، خودروهای بالای ۳میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک‌درصد می‌شوند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس بند پ تبصره ۶ احکام مالیاتی قانون بودجه سال ۱۴۰۳، انواع خودروی سواری و وانت دواتاق (کابین) دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که قیمت روز خودروی آنها بیش از ۳۵میلیارد ریال است نسبت به مازاد بر این مبلغ، مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک‌درصد می‌شوند. ماخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند قیمت روز خودرو بر مبنای ماده (۳۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین می‌شود. سازمان مزبور مکلف است مراتب را به نحو مقتضی بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راهور به اطلاع اشخاص مشمول برساند.
  • خودروی برقی در خط‌ویژه

    اردیبهشت‌ماه نخستین مرحله عرضه خودروهای برقی خواهد بود. این در شرایطی است که برخلاف خودروهای وارداتی بنزین‌سوز، برقی‌ها با شرایط سهل‌تری وارد کشور خواهند شد. «دنیای‌اقتصاد» از جزئیات دور نخست فروش خودروهای برقی گزارش می‌دهد.
  • ممنوعیت واردات برقی‌های چین به آمریکا؟

    دنیای اقتصاد – گروه اقتصاد بین‌الملل: گزارش‌ها حاکی از آن است که درخواست جدیدی برای ممنوعیت واردات خودروهای برقی ساخت چین به خاک ایالات متحده مطرح شده است. این درخواست که از سوی برخی مقامات و قانون‌گذاران آمریکایی پیگیری می‌شود، بار دیگر تنش‌ها میان دو قدرت اقتصادی بزرگ جهان را تشدید کرده است. سناتور شرود براون، رئیس بانفوذ کمیته بانکی سنا، در این زمینه ابراز نگرانی عمیق کرده و با لحنی هشداردهنده، سیل خودروهای برقی ساخت چین را تهدیدی «مرگبار» برای صنعت خودروی ایالات متحده خوانده است.
  • صعود فولکس واگن ، افت پورشه

    ایسنا: پورشه از افت چهاردرصدی تحویل در سه ماه اول خبر داد.این شرکت با اشاره به بازار چالش‌برانگیز چین و تاخیر در تحویل کالاهای گمرکی در آمریکای شمالی اعلام کرد در سه ماه اول سال ۲۰۲۴ نسبت به سال ۲۰۲۳، چهار درصد خودروهای کمتری در سطح جهان تحویل داده است. پورشه اعلام کرد تحویل جهانی ۷۷هزار و ۶۴۰ خودرو در سراسر جهان بود که در چین و آمریکای شمالی به‌ترتیب ۲۴ و ۲۳درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. طبق گزارش رویترز، تحویل در آلمان ۳۷درصد افزایش یافت و به ۱۱هزار و ۲۷۴ دستگاه رسید. پورشه در همین مدت ۱۶هزار و ۳۴۰ دستگاه در چین و ۱۵هزار و ۸۷ دستگاه در آمریکای شمالی تحویل داده است. همچنین گروه خودروسازی فولکس‌واگن تحویل خود را در سه ماه اول سال ۲۰۲۴ با سه درصد افزایش به ۲.۱میلیون دستگاه رساند.
  • شکایت جدید علیه تسلا

    ایسنا: به‌تازگی شکایت دیگری علیه شرکت خودروسازی تسلا تنظیم شده که ادعا می‌کند طراحی «ناامن» خودروی این شرکت منجر به تصادف شده است. در سال ۲۰۱۸، مالوری هارکورت که یک زن باردار و صاحب یک تسلا مدل X بود، در شرایط نسبتا وحشتناکی قرار گرفت. به نقل از آی‌ای، هارکورت که هشت ماه و نیم باردار بود و همسرش آدام در اوایل همان ماه یک تسلا مدل X خریداری کردند و به ادعای تسلا مبنی بر اینکه این خودرو ایمن‌ترین خودروی شاسی‌بلند در بازار است، اعتقاد داشتند.بااین‌حال، این وسیله نقلیه برخلاف ادعاهای شرکت عمل کرد. در روز ۲۷ دسامبر سال ۲۰۱۸، تنها دو روز پس از کریسمس و چهار روز پس از خرید این خودرو، پسر دو‌ساله هارکورت توانست ماشین را روشن کند، به سمت جلو حرکت کرد و به مادرش در خانه‌شان در سانتا باربارای کالیفرنیا برخورد کرد.
  • معمای تقاضای خودرو

    دنیای اقتصاد: تقاضای واقعی خودرو در کشور چه میزان است؟ این پرسشی است که با توجه به رشد تقاضای ناشی از سفته‌بازی در بازار خودروی کشور، پاسخ به آن سخت است. آنچه مشخص است سیاستگذار با دخالت در قیمت‌گذاری خودرو در اصل، بخش تقاضا را دستکاری و تقاضای کاذب ایجاد کرده است.
  • خودروهای برقی آمدند

    دنیای اقتصاد: با اعلام معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، عرضه خودروهای برقی از اردیبهشت امسال کلید خواهد خورد؛ این در حالی است که طبق آمارهای غیررسمی، تا به امروز حدود دوهزار دستگاه از این مدل خودروها وارد کشور شده است. آن‌طور که مهدی ضیغمی اعلام کرده، در کنار سامانه عرضه خودروهای وارداتی، سامانه‌ای مجزا برای فروش خودروهای برقی وارداتی در نظر گرفته شده است. رئیس سازمان توسعه تجارت، این را هم گفته که «به‌زودی عرضه خودروهای وارداتی جدید در سامانه آغاز می‌شود و قرار است فرآیند خرید این خودروها از شرکت‌ها تسهیل شود». وی تاکید کرده که در اردیبهشت امسال برای اولین‌بار فروش خودروهای برقی آغاز خواهد شد و شرایط خرید نیز به مراتب راحت‌تر از خودروهای وارداتی بنزینی است.
  • سرمایه گذاری برقی فولکس در چین

    دنیای اقتصاد: فولکس‌واگن اعلام کرد که قصد دارد ۲.۵میلیارد یورو (۲.۶۸میلیارد دلار) در چین برای توسعه مرکز تولید و نوآوری خود در شهر هفئی در استان آن هویی سرمایه‌گذاری کند.به گزارش ایسنا، این سرمایه‌گذاری همچنین برای تسریع تولید دو خودروی الکتریکی هوشمند با برند فولکس‌واگن که در حال حاضر در حال توسعه مشترک با سازنده چینی اکسپنگ هستند، استفاده خواهد شد.رالف براندشتاتر، رئیس و مدیرعامل گروه فولکس واگن چین، گفت که این شهر به ارائه فناوری‌ها به بازار حدود ۳۰درصد سریع‌تر کمک می‌کند، زیرا این خودروساز تولید خودروهای الکتریکی را در آنجا افزایش می‌دهد.فولکس‌واگن تا سال ۲۰۳۰، بیش از ۳۰ مدل خودروی تمام الکتریکی را در بازار چین عرضه خواهد کرد که تولید اولین مدل آن با همکاری اکسپنگ در سال ۲۰۲۶ آغاز شود. طبق گزارش رویترز، فولکس واگن در اواخر سال ۲۰۲۲عنوان پرفروش‌ترین برند خودرو در چین را به تولیدکننده محلی خودروهای برقی بی‌وای‌دی واگذار کرد.
  • رشد فروش میتسوبیشی در آمریکا

    دنیای اقتصاد: میتسوبیشی موتورز آمریکای شمالی گزارش داد که فروش مدل پلاگین هیبریدی این شرکت در ایالات متحده در سه ماه اول سال ۲۰۲۴ به ۲۸هزار و ۴۰۳ دستگاه رسیده که از رشد ۳۶درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.این برند ژاپنی تنها یک مدل پلاگین هیبریدی به نام اوتلندر هیبریدی پلاگین ارائه می‌دهد. در سه ماه اول سال، میتسوبیشی هزار و ۵۲۲ دستگاه اوتلندر هیبریدی پلاگین فروخت که ۵درصد کمتر از یک سال قبل است. در سال ۲۰۲۳، فروش میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی پلاگین در ایالات متحده به ۶هزار و ۶۸۱دستگاه رسید (افزایش ۲۴۱درصدی نسبت به سال گذشته)، که یک رکورد جدید برای این مدل بود.انتظار رشد قابل توجه فروش از میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی پلاگین دشوار است، به‌خصوص که رقابت در بخش پلاگین در طول زمان افزایش یافته است. میتسوبیشی برای افزایش سهم برقی خود در آینده باید چند مدل جدید معرفی کند.
  • آلپاین هیدروژنی آماده شد

    دنیای اقتصاد: شرکت آلپاین طرح اولیه یک خودروی مسابقه‌ای هیدروژنی را ارائه کرده که ماه آینده مسابقه می‌دهد.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، شرکت آلپاین پس از ارائه چند نسخه از طرح اولیه یک خودروی هیدروژنی جدید، اکنون طرح ابرخودروی مسابقه‌ای آلپن گلو را ارائه کرده که برای ورود به مسیر مسابقه آماده است.
  • بازگشت خودرو به بورس؟

    دنیای اقتصاد: افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی در حالی با تایید و تکذیب‌های فراوان روبه‌رو است که برخی منابع از راهکاری ثانویه و موقت در شرایط کنونی برای اصلاح قیمت خودرو خبر می‌دهند. عرضه بخشی از محصولات خودروسازان در بورس کالا راهکاری میانه برای جبران زیان تولید خودرو است؛ راهکاری که سیاستگذار در تابستان۱۴۰۱ و بعد از دوران فریز قیمتی به‌کار گرفت و حالا نیز سیاستگذار بار دیگر در همان موقعیت دو سال پیش قرار گرفته است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر