شماره روزنامه ۶۱۰۷
|

  • دومینوی افت تولید به قطعه رسید

    دنیای اقتصاد: همراه با افت تولید خودرو در پنج‌ماه گذشته، تولید و فروش قطعات خودرویی نیز نزولی شد. مشکلات نقدینگی در واحدهای قطعه‌سازی به‌دلیل بدهی بالای خودروسازان به این واحدها، کاهش تولید خودرو و همچنین واردات قطعه توسط خودروسازان از مهم‌ترین عوامل فرود تولید و فروش قطعه عنوان می‌شود.
  • چرا خودروسازان تاجر شدند؟

    دنیای اقتصاد: تخصیص سهمیه یک‌میلیارد‌دلاری در شرایطی از دید مسوولان اقتصادی دولت، گره‌گشای واردات خودرو به کشور است که به نظر می‌رسد سرعت گرفتن ورود خودروهای خارجی، به تغییر برخی سیاست‌ها در این حوزه نیز وابسته است.
  • چراغ قرمز بایدن به فناوری‌های چینی خودرو

    دنیای اقتصاد - گروه اقتصاد بین‌الملل: وزارت بازرگانی آمریکا در اقدامی بی‌سابقه، قصد دارد استفاده از فناوری‌های چینی در خودروهای هوشمند و متصل به اینترنت را در خاک خود ممنوع کند. این تصمیم که به دلیل نگرانی‌های جدی امنیتی اتخاذ شده، نشان از تشدید تنش‌های فناوری میان دو ابرقدرت جهان دارد. بایدن نگران آن است که شرکت‌های چینی با جمع‌آوری داده‌های رانندگان از طریق خودروهای هوشمند و متصل به اینترنت، به اطلاعات حساس دسترسی پیدا کنند و حتی ممکن است بتوانند سیستم‌های حیاتی کشور را تحت‌کنترل خود درآورند.
  • مذاکره گوگل با هیوندای برای خودران‌ها

    دنیای اقتصاد: گزارش‌ها حاکی از آن است که وایمو «Waymo»، خودروی بدون راننده گوگل در حال مذاکره با هیوندای موتور برای تولید تاکسی‌های خودران است.به گزارش ایسنا، الکترونیک تایمز، روزنامه کره جنوبی، گزارش داد که شرکت فناوری رانندگی خودروی وایمو که زیر نظر ALPHABET است، درحال مذاکره با هیوندای موتور کره جنوبی برای واگذاری تولید خودروهای خودران خود است.در این گزارش آمده است که مقامات وایمو و هیوندای موتور بیش از سه بار برای بحث در مورد طرح استفاده از خودروهای الکتریکی آیونیک ۵ هیوندای برای فناوری خودران نسل ششم وایمو ملاقات کرده‌اند.
  • تغییر ذائقه برقی سیاستگذار خودرو

    دنیای اقتصاد: توسعه خودروهای برقی در کشور، به‌خصوص از مسیر واردات، در شرایطی یکی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم (البته در دوران حضور عباس علی‌آبادی در وزارت صمت) بود که به نظر می‌رسد دولت جدید قصد بازنگری در آن را دارد.
  • اوج‌‌‌گیری اسقاط فرسوده‌‌‌ها

    دنیای‌اقتصاد: طبق اعلام رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور، اسقاط خودروهای فرسوده در نیمه ابتدایی سال ۱۴۰۳ با رشد ۱۰۰درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۴۰‌هزار دستگاه رسیده است.
  • درآمد بازار خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۴

    دنیای‌اقتصاد: رشد جهانی خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی شده است، اما چالش‌‌‌ها همچنان وجود دارد. پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۴، درآمد بازار خودروهای الکتریکی به ۷۸۶.۲میلیارد دلار در سراسر جهان برسد. این رشد در نهایت به حجم پیش‌بینی‌شده ۱۰۸۴میلیارد دلاری تا سال ۲۰۲۹ منجر خواهد شد. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود که فروش خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۲۹ به ۱۸.۸۴میلیون دستگاه برسد.
  • حذف لاتاری خودرو با واردات

    دنیای‌اقتصاد: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تخصیص یک‌میلیارد دلار برای واردات خودرو را گامی رو به جلو برای شکست انحصار دانست و ابراز امیدواری کرد که با افزایش سرعت واردات خودرو و ایجاد رقابت، بساط لاتاری خودرو جمع شود.
  • افت فروش برقی‌‌‌ها در آلمان

    ایسنا: کاهش فروش خودروهای برقی آلمان، بازار خودروی اروپا را تحت‌تاثیر قرار داده است. آلمان که در هفته‌‌‌های اخیر تحت‌تاثیر اخبار بد اقتصادی قرار گرفته بود، با کاهش فروش خودروهای اروپایی در ماه گذشته به دلیل کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی مواجه شد.
  • بازدهی خودرو منفی شد

    دنیای اقتصاد: بازدهی خودرو در نیمسال جاری روند نزولی را طی کرده است. مرور منحنی قیمت‌ها در ۶ماه امسال بیانگر آن است که بازده خودرو منفی شده و ۱۳.۵درصد افت کرده است. توفان افزایش قیمت‌ها در فروردین آغاز شد. حال آنکه همراه با نوسانات ماهانه، در شهریورماه به آرامش نسبی رسید. مرور منحنی قیمت‌ها بیانگر آن است که بازار تحت تاثیر عوامل مختلف خودرویی و اتفاقات و جریانات منطقه‌ای با نوسان همراه شده است. این در شرایطی است که از اواخر اردیبهشت‌ماه روند نزولی قیمت‌ها کلید خورده است.
  • خطر ویرانی در کمین خودروسازی آمریکا

    دنیای اقتصاد - گروه اقتصاد بین‌الملل: در طول سال‌های پایانی دهه ۲۰۱۰، دولت ترامپ متکبرانه ده‌ها لایحه و برنامه دولت مرتبط با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در آمریکا را که هدف آن ایجاد یک صنعت رقابتی با انرژی‌های پاک در کشور بود ملغی کرد. در واقع به نظر می‌رسید ترامپ در جایگاه رئیس‌جمهور از اتخاذ سیاست‌هایی که به‌عمد انتشار گازهای گلخانه‌ای را افزایش می‌داد، لذت می‌برد. از منظر نیویورک‌تایمز، این تصمیم‌ها بدون هزینه نبود؛ خودروسازان آمریکایی نتوانستند خودروهای خود را کارآمدتر کنند و در عرض چند سال در عرصه رقابت بین‌المللی به‌‌ویژه با خودروسازان کره جنوبی و چینی عقب افتادند.
  • احیای شورای سیاستگذاری خودرو برای ارتقای کیفیت و ایمنی

    دنیای اقتصاد: پس از ابراز گلایه مدیرعامل سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از وضعیت کیفیت خودروهای داخلی و مونتاژی و درخواست برای احیای شورای سیاستگذاری خودرو، وزیر صمت نیز بر ابلاغ و الزام رعایت استانداردهای ٨۵گانه برای خودروهای تولیدی و مونتاژی و البته وارداتی تاکید کرده و از مدیرعامل این سازمان خواست در کارگروه کیفیت خودرو، به عنوان مقام مسوول حضور پیدا کند.
  • گام موثر در واردات خودرو

    دنیای اقتصاد: عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم اخیر بانک مرکزی مبنی بر تخصیص یک‌میلیارد دلار به واردات خودرو قدم اجرایی خوبی برای این اتفاق است.
  • کاهش تولید در نیسان

    دنياي اقتصاد: نیسان تولید روگ و فرانتیر را کاهش خواهد داد. این شرکت می‌تواند تا پایان ماه اکتبر تا ۴۰هزار دستگاه خودرو کمتر بسازد. نیسان به فروشندگان خود گفته که تولید روگ و فرانتیر را تا ۴۰هزار دستگاه در ماه‌های سپتامبر و اکتبر کاهش خواهد داد. این اقدامی از سوی شرکت برای کاهش موجودی و مازاد عرضه است، زیرا فروشندگان در تلاش برای رشد فروش و کسب سود هستند.فروش روگ در شش ماه اول سال کاهش یافته و ۴.۵درصد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کاهش یافته است. فروش مرزی در واقع ۱۷.۱درصد افزایش یافته است، اما این میزان عرضه را برای نیسان که بالاتر از میانگین صنعت و نیسان باقی می‌ماند، به اندازه کافی کاهش نداده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر