شماره روزنامه ۶۱۲۹
|

  • ناکامی سیاستگذار در اجرای قانون ساماندهی خودرو

    دنیای اقتصاد: حدود سه سال است که از تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو می‌گذرد، اما گزارش بازوی پژوهشی مجلس در این زمینه نشان می‌دهد اثربخشی این قانون در حوزه تنظیم‌گری و اسقاط تنها ۳۹درصد بوده است. این در شرایطی است که قانون‌گذار مهلت سه‌ساله‌ای به مجریان قانون برای تنظیم بازار و صنعت خودرو از طریق این قانون داده بود. حالا اما در‌حالی‌که تنها ۶ماه از این مهلت قانونی باقی مانده، بیش از ۶۰درصد قانون ساماندهی صنعت خودرو بلاتکلیف مانده است.
  • افت نقطه‌به‌نقطه تولید خودرو

    دنیای اقتصاد: تولید کل خودروسازی کشور در نیمه نخست امسال، به بالای ۶۰۵هزار و ۵۰۰دستگاه رسید، آماری که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افت پنج‌درصدی را نشان می‌دهد.
  • واکنش گمرک به ادعای خودرویی شهرداری تهران

    دنیای اقتصاد: گمرک ایران به ماجرای خاک خوردن محموله خودروهای برقی منتسب به شهرداری تهران در گمرک شهید رجایی، واکنش نشان داد.
  • معرفی نیسان مورانوی جدید

    دنیای اقتصاد: نسل جدید نیسان مورانو به نمایش گذاشته شد. مدل ۲۰۲۵ کراس‌اوور مورانو با طراحی کاملا جدید و پیشرانه به‌روزتر، برای رقابت آماده‌تر شده است.به گزارش خبرآنلاین، مورانو، کراس‌اوور سایز متوسط نیسان، از سال ۲۰۱۴ در سومین نسل خود به سر می‌برد و دنبال‌کنندگان اخبار خودرو از مدت‌ها قبل انتظار معرفی نسل جدید آن را می‌کشیدند.
  • رویداد مشترک تویوتا و هیوندای

    دنیای اقتصاد: هیوندای یک رقیب در حال ظهور برای تویوتاست، اما این بدان معنا نیست که این دو شرکت دشمنان قسم‌خورده‌ای هستند. این دو در واقع با میزبانی یک رویداد خودرویی در اواخر این ماه در کره جنوبی با یکدیگر همکاری می‌کنند. «جشنواره مسابقه‌ای هیوندای N x تویوتا گازو» خودروهای اسپورت جاده‌‌ای و وسایل نقلیه موتورسواری را از هر دو شرکت گرد هم می‌آورد. همچنین تعداد زیادی نمونه اولیه و خودروهای مفهومی در این رویداد به نمایش گذاشته می شود.این رویداد که قرار است ۲۷ اکتبر در اورلند اسپیدوی در یونگ این برگزار شود، میزبان مدل‌های GR سوپرا و GR۸۶ تویوتا در کنار النترا و آیونیک خواهد بود.
  • بازگشت قیمت سوم خودرو؟

    دنیای اقتصاد: با اعلام رئیس سازمان بورس، گزینه عرضه خودرو در بورس کالا بار دیگر روی میز قرار گرفته تا شاید پس از حدودا دو سال، خودروسازان مجوز عرضه محصولات خود در این بستر را دریافت کنند.
  • تلاش خودروسازان اروپایی برای بقا

    دنیای اقتصاد - گروه اقتصاد بین‌الملل: خودروسازان اروپایی در حال برنامه‌ریزی برای عرضه ده‌ها مدل برقی مقرون‌به‌صرفه در سال آینده هستند، چراکه آنها باید خود را برای یک دوره پرچالش در سایه قوانین سختگیرانه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و همچنین رقابت شدید از جانب شرکت‌های چینی آماده ‌کنند.
  • تغییر راه استلانتیس

    دنیای اقتصاد: استلانتیس، چهارمین خودروساز بزرگ جهان، هم‌زمان با تغییرات گسترده در تیم مدیرانش اعلام کرد که کارلوس تاوارش، مدیرعامل این شرکت، در سال ۲۰۲۶ و پس از پایان قراردادش بازنشسته خواهد شد.
  • خوش‌بینی لامبورگینی به مدل برقی

    دنیای اقتصاد: اولین خودروی الکتریکی لامبورگینی یک خودروی اسپرت نخواهد بود. اما مدیرعامل استفان وینکلمن انتظار دارد که آن را به‌خوبی تمراریو بفروشد. لامبورگینی در حال برنامه‌ریزی برای عرضه اولین خودروی الکتریکی خود در سال ۲۰۲۸ است.
  • پشتیبان تورم تولید خودرو

    دنیای اقتصاد: بر اساس گزارشی که طبق منابع اطلاعاتی مرکز آمار تهیه شده است از اسفند۹۵ تا تابستان سال جاری، رشد قیمت‌های مصوب فروش خودرو در حالی از تورم بخش صنعت جا مانده که تاخیر زمانی در اعلام قیمت‌ها نیز منجر به تحمیل زیان سنگین به خودروسازان شده است.
  • رونمایی از پراید برقی

    دنیای اقتصاد: با گذشت چهار سال از توقف تولید پراید در ایران، حالا نمایندگی شرکت کیا در بریتانیا از مدل برقی این خودرو در نمایشگاهی در نزدیکی شهر آکسفورد رونمایی کرده است.
  • چین در خودروهای الکتریکی از رکورد بالاتر رفت

    دنیای اقتصاد: شرکت تحقیقاتی Rho Motion اعلام کرد که فروش جهانی خودروهای تمام‌الکتریکی و پلاگین هیبریدی در ماه سپتامبر سالانه ۳۰.۵درصد افزایش یافته، زیرا چین از رکوردهای ثبت‌شده در ماه اوت فراتر رفته و اروپا رشد خود را از سر گرفته است.
  • خودروساز بزرگ اروپا کارنامه قبولی نگرفت

    دنیای اقتصاد: مودیز، چشم‌انداز فولکس‌واگن را به دلیل ضعف عملیاتی به منفی کاهش داد. به گزارش ایسنا، آژانس رتبه‌بندی مودیز با اشاره به عملکرد بدتر در خودروساز بزرگ اروپا و انتظار چالش‌ها برای تغییر وضعیت، چشم‌انداز خود را از فولکس‌واگن از پایدار به منفی کاهش داده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر