شماره روزنامه ۶۱۱۱
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۰۸ دنیای اقتصاد

اخبار خودروسازان - روزنامه شماره ۶۱۰۸

  • قطعه سازی؛ ضربه گیر تحریم خودرو

    دنیای اقتصاد: خودروسازی ایران که در تابستان ۹۷ درگیر تحریم‌هایی سنگین شد، مستعد افول بود، اما قطعه‌سازان به‌خصوص بزرگان این عرصه اجازه رخ دادن چنین اتفاقی را ندادند.هرچند خودروسازی کشور همچنان وابستگی قابل‌توجهی به قطعات خارجی (به‌خصوص قطعات ‌های‌تک) دارد، اما در این سال‌ها به واسطه داخلی‌سازی‌های صورت‌گرفته، ستون اصلی صنعت خودرو در دست قطعه‌سازان داخلی بوده است. اهمیت صنعت قطعه کشور و داخلی‌سازی‌های صورت‌گرفته در آن، به‌خصوص در دوران تحریم خود را نشان داد، چه آنکه اجازه نداد خودروسازی زمین بخورد.
  • رونمایی از چهره جدید تهران با اتوبوس‌های نو

    دنیای اقتصاد‌: با تحویل ۲۶ دستگاه اتوبوس تولید ملی اسنا به ناوگان حمل و نقل شهر تهران، آزمونی از کیفیت، فناوری نوین و بومی‌‌‌سازی صنعت با تلاش متخصصان و کارگران توانمند ایرانی نمایان خواهد شد. این اتوبوس‌‌‌های ۱۲متری دارای ویژگی‌‌‌های منحصر به فردی از جمله استاندارد آلایندگی یورو ۵ و سیستم تهویه هوای پیشرفته هستند.از دیگر ویژگی‌های‌‌‌ این اتوبوس‌‌‌ها، می‌شود به سیستم تنظیم ارتفاع به منظور تسهیل در سوار و پیاده شدن شهروندان و همچنین درب‌‌‌های اتوماتیک مجهز به مکانیسم برخورد با مانع اشاره کرد.
  • فروش قسطی کامیونت آرنا

    ایکوپرس: شرکت ایران‌‌خودرو دیزل طرح فروش فوری کامیونت آرنا پلاس را از ساعت ۱۰ صبح یکشنبه اول مهرماه به صورت نقد و اقساط با قیمت قطعی آغاز کرد. کامیونت آرنا پلاس محصول ایران خودرو دیزل در بخش خودرو‌‌های تجاری سبک است که از پیشرانه چهار سیلندر توربو دیزل ۱۵۴ اسب بخار کامینز با استاندارد آلایندگی یورو ۵ و گیربکس ۱+۶ دنده ZF بهره می‌‌برد. این قوای محرکه توانایی تولید۵۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد.این محصول ایران خودرو دیزل در میان خودرو‌‌های باری سبک که برای حمل‌ونقل درون و برون شهری استفاده می‌شود، توجه علاقه‌‌مندان را به خود جلب کرده و با امکانات فنی و عملکردی مناسب، پاسخگوی نیاز مشتریان است.امکان ثبت‌‌نام در این طرح در زمان یادشده از طریق مراجعه به نشانی اینترنتی esale.ikd.ir فراهم بوده و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد.متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نمایندگی‌های مجاز فروش ایران‌‌خودرو دیزل در سراسر کشور و پایگاه اینترنتی این شرکت مراجعه کنند.
  • آغاز فروش اینترنتی دیگنیتی

    گروه بهمن: شرکت بهمن موتور، فروش فوق‌‌العاده خودرو دیگنیتی را در دو تیپ پرایم و پرستیژ، از ساعت ۱۰ صبح امروز آغاز خواهد کرد. این فروش ویژه، تنها برای منتخبین سامانه یکپارچه بوده و شرایط خرید خودرو در این مرحله به صورت قیمت قطعی اعلام شده است.علاقه‌مندان به خرید این خودرو‌‌ها باید از طریق سایت فروش اینترنتی شرکت بهمن موتور اقدام کنند. این طرح فروش به صورت محدود و با اولویت ثبت‌‌نام‌کنندگان ارائه خواهد شد.
  • خودروی برقی شارپ

    دنیای‌اقتصاد: شارپ، تولیدکننده ژاپنی لوازم الکترونیکی از تصمیمش برای ساخت یک خودروی الکتریکی خبر داد. این شرکت کانسپتی از خودرو را که نامش +LDK است در توکیو نمایش داده و می‌‌‌گوید آن را با همکاری شرکت تایوانی فاکس‌‌‌کان تولید خواهد کرد.به گزارش BBC ایده شارپ ساخت یک اتاق نشیمن است که چهار چرخ دارد. طراحان این کارخانه می‌‌‌گویند خودرو‌‌‌ها وقتی با آنها رانندگی نمی‌‌‌کنیم استفاده‌‌‌ای ندارند و خوب است اگر نقش یک اتاق اضافه در خانه را بازی کنند.
  • رضوانی با اتاق‌‌‌های لوکس می‌‌‌آید

    دنیای‌اقتصاد: رضوانی، خودروساز ایرانی-آمریکایی امکان سفارش اتاق لوکس را به گران‌‌‌ترین شاسی‌‌‌بلندش اضافه کرد. خریداران مدل «ونجنس» (Vengeance) می‌توانند این اتاق جدید را با پرداخت ۱۲۵‌هزار دلار سفارش دهند. به گزارش BBC ونجنس دو سال پیش به بازار عرضه شد. این خودرو با موتور و شاسی کادیلاک اسکالید (Escalade) ساخته شده، اما بدنه‌‌‌اش با الهام از بازی‌‌‌های ویدئویی طراحی شده و شبیه به خودرو‌‌‌های زرهی است. اتاق مدل‌‌‌هایی که تاکنون ساخته می‌‌‌شد تقریبا بدون تغییر به کادیلاک اسکالید شبیه بود. اما حالا مشتریان رضوانی امکان سفارش اتاقی را دارند که صندلی‌‌‌های لوکس، بار، تلویزیون و تبلت دارد. سقفی که لامپ‌‌‌های ال‌‌‌ئی‌‌‌دی شبیه به آسمان شب دارد هم از امکانات دیگر این اتاق لوکس است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر