شماره روزنامه ۶۰۳۴
|

  • سه مقصد خودروهای وارداتی

    دنیای اقتصاد: مقصد خودروهای وارداتی جدیدکجاست؟ این سوال در شرایطی مطرح است که با وجود ترخیص قطعی ۱۱هزار و ۲۳۶دستگاه خودروی خارجی در سال گذشته و ترخیص بیش از چهار‌هزار دستگاه تا ۲۰ خرداد امسال، به تصدیق بسیاری از شهروندان این خودروها چندان در معابر عمومی، بزرگراهی یا جاده‌ها حضور ندارند. بنابراین این سوال مطرح است که مقصد خودروهای وارداتی ترخیص‌شده از گمرکات کجاست و چرا در معابر عمومی یا خیابان‌ها دیده نمی‌شوند؟
  • رکورد سریع‌ترین خودروی الکتریکی جهان شکسته شد

    دنیای اقتصاد: اسپارک (Aspark)، خودروساز ژاپنی، با ثبت سرعت ۴۳۸.۷کیلومتر در ساعت، رکورد سریع‌ترین ماشین الکتریکی جهان را شکست. این کارخانه با خودرویی به نام ال (Owl) یا جغد به زبان انگلیسی به این رکورد دست یافت. ال تنها محصول اسپارک است و با همکاری یک خودروساز ایتالیایی به نام «مانیفاتورا اتومبیلی تورینو» یا به اختصار MAT تولید شده است.
  • افتتاح خط تولید قوای محرکه شاهین در ارگ جدید بم

    روابط‌عمومی کرمان‌موتور: در مراسمی با حضور مدیرعامل قوای محرکه کرمان‌خودرو، قائم‌مقام‌‌‌ گروه خودروسازی سایپا و مدیرعامل مگاموتور، خط تولید گیربکس اتوماتیک CVT و خط ماشین‌کاری سرسیلندر در ارگ جدید بم افتتاح شد.
  • حضور ساپکو در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات

    ایکوپرس: شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران‌خودرو به‌‌‌ همراه ۱۲۵سازنده زنجیره تامین این گروه صنعتی، با هدف معرفی توانمندی‌‌‌ها و ظرفیت‌‌‌ها در تامین و تولید قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو، ارائه برنامه‌‌‌های خودکفایی و بهبود تصویر ساپکو و شبکه تامین از طریق تعامل با ذی‌نفعان، مخاطبان و مشتریان، در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه خودروی تهران حضور می‌‌‌یابد.
  • اولین‌‌‌های گروه بهمن در نمایشگاه خودروی شیراز

    روابط‌عمومی گروه بهمن: گروه بهمن در بیست‌ویکمین نمایشگاه شیراز، نوستالژی بازی NEED FOR SPEED را زنده کرد و برای اولین بار از خودروی نتا GT در این شهر پرده برداشت.
  • حمل‌‌‌ونقل پاک جهانی را چگونه سرعت دهیم؟

    ایسنا: آینده خودروهای الکتریکی روشن است؛ بیش از ۱.۴میلیون وسیله نقلیه الکتریکی در سال ۲۰۲۳ فروخته شده که بیش از ۵۰‌درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش داشته است.
  • صدور گواهینامه انطباق خودرو در گمرکات تهران

    روابط‌عمومی گمرک: مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: حدود ۱۱۰۰دستگاه خودروی برقی در کمتر از ۵روز کاری، با داشتن تاییدیه، موفق به دریافت گواهینامه انطباق شدند.
  • سرعت‌گیر ارزی خودروهای تجاری

    تولید خودروهای تجاری در کشور (توسط سه شرکت اصلی) روندی نزولی را در دو ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته طی کرده است، اتفاقی که به نظر می‌رسد دلیل اصلی آن، کمبود ارز است. در غیاب آمار تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت، گزارش‌های ارسالی خودروسازان به سامانه کدال بورس، نشان دهنده افت و خیز تولید آنها در دو ماه ابتدایی امسال است. در این بین، گزارش‌های سه تجاری‌ساز اصلی کشور (شامل ایران خودرودیزل، سایپادیزل و بهمن دیزل) حکایت از ثبت تیراژی ضعیف و افتی سنگین در فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به دو ماه نخست سال گذشته دارد.
  • تیگو ۸ پرومکس گواهینامه پنج ستاره ایمنی گرفت

    تیگو ۸ پرو مکس به لطف ایمنی فوق‌‌‌العاده خود، از سوی برنامه ارزیابی خودروهای جدید استرالیا (ANCAP SAFETY) به بالاترین درجه ایمنی یعنی رتبه پنج ستاره دست یافت.
  • خانواده «بهمن» مهمان شیرازی‌ها

    روابط عمومی بهمن: گروه بهمن با مجموعه‌‌‌ای از محصولات تجاری و سواری مدرن، لوکس و برقی خود در بیست و یکمین نمایشگاه خودروی شیراز حضور پیدا می‌کند. این گروه خودروسازی با شرکت‌های BMCARS، بهمن موتور، بهمن دیزل، سیبا موتور، اتوبوس‌‌‌سازی اسنا و ایران دوچرخ در این رویداد شرکت خواهد کرد.
  • دعوت ساپکو از دانش‌بنیان‌ها

    ایکوپرس: به منظور بومی‌‌‌‌سازی بیش از پیش قطعات و سیستم‌های خودرویی، شرکت ساپکو با راه‌اندازی سامانه فراسپ، از شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت به همکاری کرده است.
  • صدور نخستین پروانه استاندارد اجباری خدمات پس از فروش خودرو

    دنیای اقتصاد:‌مدیرکل استاندارد استان تهران از صدور نخستین پروانه استاندارد اجباری خدمات پس از فروش خودرو در کشور خبر داد.
  • خودروی برقی بخریم؟

    دنیای اقتصاد: ثبت‌نام خودروهای برقی در شرایطی شنبه گذشته اتمام یافت که به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت ۱۴۰هزار متقاضی در سامانه یکپارچه وارداتی‌های برقی ثبت‌نام کردند. هر چند در شرایط کنونی تنها عرضه ۱۰‌هزار خودروی برقی پیش‌بینی شده، با این حال استقبال خوب متقاضیان، مسوولان صنعتی را شگفت‌زده کرد. وزارت صمت اوایل اردیبهشت ماه نیز در قالب سامانه یکپارچه وارداتی‌ها اقدام به عرضه سه خودروی برقی کرد که چندان با استقبال همراه نشد، این در شرایطی است که با رفع محدودیت‌های عرضه متقاضیان بیشتری به صف علاقه‌مندان به برقی‌ها پیوستند. جدای از اینکه متقاضیان خودروهای برقی با چه انگیزه‌ای اقدام به ثبت‌نام کردند، همچنان برخی نگرانی‌ها مانند هزینه، شارژبرقی‌ها، خدمات پس از فروش و دیگر موارد مربوط به استفاده از این نوع خودروها وجود دارد.
  • صدور مجوز فعالیت تاکسی‌های برقی

    دنیای‌اقتصاد: سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر سازمان تاکسیرانی شهر تهران از تایید مشخصات فنی چهار خودروی برقی و دریافت مجوز پلاک تاکسی از وزارت کشور خبر داد.
  • رسوب اجناس خودروسازان در گمرک

    دنیای‌اقتصاد: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد حدود ۲۰۰ میلیون دلار از محموله مونتاژکاران با وجود اظهار، امکان ترخیص پیدا نکرده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر