شماره روزنامه ۶۱۱۱
|

  • قطعه سازی؛ ضربه گیر تحریم خودرو

    دنیای اقتصاد: خودروسازی ایران که در تابستان ۹۷ درگیر تحریم‌هایی سنگین شد، مستعد افول بود، اما قطعه‌سازان به‌خصوص بزرگان این عرصه اجازه رخ دادن چنین اتفاقی را ندادند.هرچند خودروسازی کشور همچنان وابستگی قابل‌توجهی به قطعات خارجی (به‌خصوص قطعات ‌های‌تک) دارد، اما در این سال‌ها به واسطه داخلی‌سازی‌های صورت‌گرفته، ستون اصلی صنعت خودرو در دست قطعه‌سازان داخلی بوده است. اهمیت صنعت قطعه کشور و داخلی‌سازی‌های صورت‌گرفته در آن، به‌خصوص در دوران تحریم خود را نشان داد، چه آنکه اجازه نداد خودروسازی زمین بخورد.
  • رونمایی از چهره جدید تهران با اتوبوس‌های نو

    دنیای اقتصاد‌: با تحویل ۲۶ دستگاه اتوبوس تولید ملی اسنا به ناوگان حمل و نقل شهر تهران، آزمونی از کیفیت، فناوری نوین و بومی‌‌‌سازی صنعت با تلاش متخصصان و کارگران توانمند ایرانی نمایان خواهد شد. این اتوبوس‌‌‌های ۱۲متری دارای ویژگی‌‌‌های منحصر به فردی از جمله استاندارد آلایندگی یورو ۵ و سیستم تهویه هوای پیشرفته هستند.از دیگر ویژگی‌های‌‌‌ این اتوبوس‌‌‌ها، می‌شود به سیستم تنظیم ارتفاع به منظور تسهیل در سوار و پیاده شدن شهروندان و همچنین درب‌‌‌های اتوماتیک مجهز به مکانیسم برخورد با مانع اشاره کرد.
  • فروش قسطی کامیونت آرنا

    ایکوپرس: شرکت ایران‌‌خودرو دیزل طرح فروش فوری کامیونت آرنا پلاس را از ساعت ۱۰ صبح یکشنبه اول مهرماه به صورت نقد و اقساط با قیمت قطعی آغاز کرد. کامیونت آرنا پلاس محصول ایران خودرو دیزل در بخش خودرو‌‌های تجاری سبک است که از پیشرانه چهار سیلندر توربو دیزل ۱۵۴ اسب بخار کامینز با استاندارد آلایندگی یورو ۵ و گیربکس ۱+۶ دنده ZF بهره می‌‌برد. این قوای محرکه توانایی تولید۵۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد.این محصول ایران خودرو دیزل در میان خودرو‌‌های باری سبک که برای حمل‌ونقل درون و برون شهری استفاده می‌شود، توجه علاقه‌‌مندان را به خود جلب کرده و با امکانات فنی و عملکردی مناسب، پاسخگوی نیاز مشتریان است.امکان ثبت‌‌نام در این طرح در زمان یادشده از طریق مراجعه به نشانی اینترنتی esale.ikd.ir فراهم بوده و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد.متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نمایندگی‌های مجاز فروش ایران‌‌خودرو دیزل در سراسر کشور و پایگاه اینترنتی این شرکت مراجعه کنند.
  • آغاز فروش اینترنتی دیگنیتی

    گروه بهمن: شرکت بهمن موتور، فروش فوق‌‌العاده خودرو دیگنیتی را در دو تیپ پرایم و پرستیژ، از ساعت ۱۰ صبح امروز آغاز خواهد کرد. این فروش ویژه، تنها برای منتخبین سامانه یکپارچه بوده و شرایط خرید خودرو در این مرحله به صورت قیمت قطعی اعلام شده است.علاقه‌مندان به خرید این خودرو‌‌ها باید از طریق سایت فروش اینترنتی شرکت بهمن موتور اقدام کنند. این طرح فروش به صورت محدود و با اولویت ثبت‌‌نام‌کنندگان ارائه خواهد شد.
  • خودروی برقی شارپ

    دنیای‌اقتصاد: شارپ، تولیدکننده ژاپنی لوازم الکترونیکی از تصمیمش برای ساخت یک خودروی الکتریکی خبر داد. این شرکت کانسپتی از خودرو را که نامش +LDK است در توکیو نمایش داده و می‌‌‌گوید آن را با همکاری شرکت تایوانی فاکس‌‌‌کان تولید خواهد کرد.به گزارش BBC ایده شارپ ساخت یک اتاق نشیمن است که چهار چرخ دارد. طراحان این کارخانه می‌‌‌گویند خودرو‌‌‌ها وقتی با آنها رانندگی نمی‌‌‌کنیم استفاده‌‌‌ای ندارند و خوب است اگر نقش یک اتاق اضافه در خانه را بازی کنند.
  • رضوانی با اتاق‌‌‌های لوکس می‌‌‌آید

    دنیای‌اقتصاد: رضوانی، خودروساز ایرانی-آمریکایی امکان سفارش اتاق لوکس را به گران‌‌‌ترین شاسی‌‌‌بلندش اضافه کرد. خریداران مدل «ونجنس» (Vengeance) می‌توانند این اتاق جدید را با پرداخت ۱۲۵‌هزار دلار سفارش دهند. به گزارش BBC ونجنس دو سال پیش به بازار عرضه شد. این خودرو با موتور و شاسی کادیلاک اسکالید (Escalade) ساخته شده، اما بدنه‌‌‌اش با الهام از بازی‌‌‌های ویدئویی طراحی شده و شبیه به خودرو‌‌‌های زرهی است. اتاق مدل‌‌‌هایی که تاکنون ساخته می‌‌‌شد تقریبا بدون تغییر به کادیلاک اسکالید شبیه بود. اما حالا مشتریان رضوانی امکان سفارش اتاقی را دارند که صندلی‌‌‌های لوکس، بار، تلویزیون و تبلت دارد. سقفی که لامپ‌‌‌های ال‌‌‌ئی‌‌‌دی شبیه به آسمان شب دارد هم از امکانات دیگر این اتاق لوکس است.
  • تبعیض ارزی خودرو

    دنیای اقتصاد: یکشنبه شب گذشته وزیر امور اقتصادی و دارایی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس از باز شدن گره کور واردات خودرو خبر داد اما به نظر می‌رسد این خبر برخی از کلان‌ارزبگیران مونتاژی را نگران کرده است. عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «‌بالاخره گره کور واردات خودرو را با تدبیر رئیس محترم جمهور در جلسه ستاد اقتصادی دولت باز کردیم. همه بدانند اجازه انحصار در هیچ حوزه و صنعتی را نمی‌‌‌دهیم. همه صنایع باید با رقیب خارجی خود رقابت کنند. منافع ملت ایران در رقابت است.» علاوه بر وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین رئیس کل بانک مرکزی نیز در مصاحبه‌ای تاکید کرد که یک میلیارد دلار برای واردات خودرو اختصاص دادیم. وی همچنین اظهار کرد که این یک سیاست مستمر است که آن را تا پایان سال ادامه‌‌‌ خواهیم داد.
  • پروژه هیبریدی ایران‏‌خودرو سرعت می‌گیرد

    ایکوپرس: مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌‌خودرو بر سرعت‌‌بخشی به پروژه تولید خودروی هیبرید و همچنین ادامه نهضت کاهش بهای تمام شده تولید و ارتقای کیفیت محصولات تاکید کرد. علیمردان عظیمی در جمع مدیران ارشد ایران‌‌خودرو، رویکردهای وزیر صمت دولت چهاردهم را متفاوت و در راستای حل مشکلات بنیادین صنعت خودرو دانست و گفت: تکیه دولت چهاردهم و وزارت صمت به تصمیمات کارشناسی، روزنه‌‌های امیدی را برای بهبود و رفع مشکلات کلان صنعت خودرو ایجاد کرده است.
  • بسته فروش «بهمن» در شهریور

    گروه بهمن: شرکت بهمن موتور محصولات تجاری خود را در قالب طرح‌‌های فروش متنوع که شامل فروش نقدی و اعتباری و پیش‌فروش عادی است، به فروش می‌‌رساند. طرح فروش اقساطی بهمن دیزل، کامیون‌‌های فورس ۶ تن بدون خواب و خوابدار، ۸.۵ تن و ۱۲ تن را شامل می‌شود و متقاضیان تا ساعت ۱۶ عصر روز یکشنبه ۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۳ یا تکمیل ظرفیت از طریق مراجعه به عاملیت‌‌های بهمن دیزل در سطح کشور، فرصت ثبت‌نام دارند.
  • هایمای جدید پاییز می‌آید

    گروه صنعتی ایران‌‌‌خودرو تولید انبوه خودروی هایما S۷ پرو را در پاییز امسال آغاز می‌کند. خودروی جدید هایما S۷ پرو با بهره‌‌‌گیری از فناوری‌‌‌های پیشرفته و بهبود مصرف سوخت، به زودی در خط تولید ایران‌‌‌خودرو خراسان قرار خواهد گرفت. این خودرو که ارتقایافته مدل S۷ پلاس است، با مصرف سوخت کمتر و امکانات بیشتری عرضه خواهد شد.
  • اختلاف ضابط با دادگاه در پرونده کروز و تشکیل هیات کارشناسی

    قاضی صلواتی در حاشیه حضورش در یکی از نواحی دادسرای تهران در جمع تعدادی از خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده کروز گفت: پرونده کروز دارای ۲۱۸ صفحه کیفرخواست است که از دادسرای ناحیه ۳۲ اقتصادی صادر شده و دارای پرونده ۶۶ جلد و ۱۸ متهم دارد که ۷ نفر از متهمان، کارمندان گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) هستند.
  • صدرنشین ژاپنی واردات خودرو

    دنیای اقتصاد: طبق آمار گمرک ایران، در پنج ماه ابتدایی امسال ۱۵‌هزار و ۵۰۴ دستگاه خودروی سواری به ارزش ۳۱۷ میلیون و ۴۷۶‌هزار دلار از گمرکات کشور ترخیص شده و این در شرایطی است که حدود ۷۰‌درصد خودروهای وارد شده متعلق به چهار شرکت است. طبق اعلام گمرک، در این مدت شرکت‌های معین خودرو ایرانیان با واردات ۴۵۱۸ دستگاه، سایپا با ۳۱۰۸ دستگاه، کرمان موتور با ۱۵۱۷ دستگاه و بهمن‌‌ موتور با ۱۳۵۰ دستگاه، چهار شرکت اصلی واردکننده خودرو به کشور بوده‌اند. با توجه به این آمار، حدود ۱۰‌هزار و ۵۰۰ دستگاه از خودروهای ترخیص شده در پنج ماه ابتدای امسال، مربوط به چهار شرکت موردنظر است.
  • خصوصی‌سازی در یک هفته ؟

    دنیای‌اقتصاد: هرچند واگذاری سهام دو شرکت خودروساز در فرمان‌های هشت‌گانه رئیس جمهور فقید مورد تاکید قرار گرفته بود و حتی تاریخ مشخصی نیز برای خصوصی‌سازی دو تولیدکننده بزرگ خودرو تعیین شده، با این حال روز گذشته رئیس سازمان خصوصی‌سازی از مخالفت جدی وزارت صمت در این زمینه پرده برداشت.
  • فروش قسطی ون بهمن

    گروه بهمن: شرکت بهمن موتور ون اینرودز را به صورت قسطی و با اعطای وام می‌‌‌‌فروشد. این شرکت و بانک قرض الحسنه مهر ایران با امضای تفاهم‌نامه‌‌‌‌ای شرایط خرید ون اینرودز را آسان کرده‌‌‌‌اند و دراین طرح فروش سند خودرو در رهن شرکت یا بانک قرار نمی‌‌‌‌گیرد. خریداران می‌‌‌‌توانند از ساعت ۱۰صبح دوشنبه ۱۹ شهریور تا ساعت ۲۴:۰۰ روز ۳۱ شهریور به صورت آنلاین و از طریق پایگاه اینترنتی bahman.iranecar.com بر اساس شرایط این طرح فروش نسبت به خرید محصول اقدام کنند.
  • کروز؛ میزبان مسوولان سازمان ملی استاندارد

    کروز: شرکت کروز میزبان معاونت ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران شد. جمعی از مسوولان معاونت ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران، از کارخانه ۲ کروز بازدید کردند. مهدی حسین‌‌‌‌پور، معاونت ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران، به همراه جمعی از همراهان، ضمن دیدار و گفت‌‌‌‌وگو با مدیران این سازمان، از بخش‌‌‌‌های مختلف آن نیز دیدن کردند. هدف اصلی از این بازدید، آشنایی با شرکت کروز، فرآیند تولید، امکانات و محصولات تولیدی آن و بررسی چالش‌‌‌‌های حوزه استاندارد در راستای حمایت از تولیدکنندگان بود. در ابتدای جلسه، نادر سخا، مدیریت عامل کروز، به همراه برخی از مدیران سازمان، به معرفی شرکت کروز، فعالیت‌‌‌‌ها و برنامه‌‌‌‌های آتی آن پرداختند و در خصوص راه‌‌‌‌اندازی آزمایشگاه‌‌‌‌ها و تجهیز آن، استانداردسازی محصولات تولیدی و دریافت پروانه استاندارد آنها مطالبی را ارائه کردند. در انتها، پس از پرسش و پاسخ درباره مشکل‌‌‌‌ها و چالش‌‌‌‌های حوزه استاندارد، از مرکز تحقیقات و نوآوری شرکت کروز، خطوط الکترونیک، آزمایشگاه‌‌‌‌ها، نمایشگاه خودکفایی و سالن ۴ تولید دسته‌‌‌‌سیم، بازدید به‌عمل آمد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر