مرکز توسعه و تحقیق اکسید در فرانکفورت مرکزی بسیار پیشرفته است که همکاری نزدیکی با کمپانی‌‌‌های تکنولوژی‌محور دیگر دارد. همکاری که در یک هدف مشترک دنبال می‌شود، توسعه فناوری‌‌‌های جدیدی که بتواند صنعت خودرو را متحول کند.

چنین همکاری‌‌‌هایی توجه بیش از ۱۰۰ طراح و مهندس از شرکت‌هایی همچون بی‌ام‌و، جگوار، لندرور و بسیاری شرکت‌های دیگر را به خود جلب کرده است. این فرآیند همین‌طور بسیاری از اسطوره‌‌‌های صنعت خودرو را نیز تحت‌تاثیر خود قرار داده است.

از جمله این افراد می‌توان به مدیر طراحی سابق بی‌ام‌و در آلمان که بسیاری از مدل‌‌‌های کلاسیک این خودرو را طراحی کرده، و مدیر سابق مهندسی جگوار و لندرور که مسوولیت توسعه رنج‌روور، لندرور اسپرت و جگوار XJ را به عهده داشته، اشاره کرد. این نخبگان خودرویی به واسطه دانش و تجربه ارزشمندشان، توانستند آخرین فشن خودرویی اروپا را به اکسید هدیه و آن را در مسیر خودروهای آینده قرار دادند. اکسید همزمان پنج مرکز توسعه و تحقیق جهانی دارد که در آنها تیم‌‌‌هایی برتر از ده‌‌‌ها کشور جهان که پیش‌تر سابقه همکاری با شرکت‌هایی همچون جگوار، لندرور، جی ام، فورد و هیوندایی را داشته‌‌‌اند مشغول به کار هستند.