استقرار 220 راهدار در محورهای خراسان شمالی طی اجرای طرح زمستانی

 دنیای اقتصاد_ خراسان شمالی: محمد مشتری گفت: بیش از ۱۵ هزار تن شن و نمک برای جلوگیری از یخ‌زدگی جاده‌ها و اجرای طرح راهداری زمستانی در پایگاه های راهداری خراسان شمالی ذخیره شده است.

وی افزود: همچنین ۲۴۷ دستگاه ماشین آلات راهداری شامل ۱۱۳ دستگاه ماشین آلات نیمه سنگین، ۱۰۸ دستگاه ماشین آلات سنگین و مابقی خودروهای سبک است که در طول اجرای طرح زمستانی به کارگیری می شود.

وی با اشاره به این که ۱۲۴ اپراتور ماشین آلات راهداری و ۲۲۰ راهدار طی این مدت در محورهای استان برای جلوگیری از مسدود شدن مسیرها و برفروبی آماده خدمت رسانی هستند، اظهارکرد: محورهای خراسان شمالی دارای ۱۹ گردنه مهم و برفگیر است وگشت های راهداری در محورهای اصلی، فرعی و روستایی حضور خواهند داشت تا در صورت نیاز نسبت به برفروبی و برقراری تردد در این محورها اقدام کنند.

مشتری با بیان این که ۲۲ راهدارخانه در محورهای مواصلاتی استان برای اجرای این طرح آماده است، ادامه داد: امیدواریم با کمک دستگاه های خدمات رسان دیگر بتوانیم بهترین خدمات را به کاربران جاده ای ارائه دهیم و شاهد کاهش تصادفات و جانباختگان حوادث رانندگی باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تلفن گویای ۱۴۱ به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی کاربران جاده ای در خصوص آخرین وضعیت اطلاعات راه‌های استان و ثبت شکایت حمل و نقل و مشاهدات رخدادهای جاده ای است.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی هم به آمار رو به افزایش تصادفات در کشور اشاره کرد و گفت: در ایام اجرای طرح زمستانی که از امروز (۲۱ آذر) آغاز شده است و تا ۲۰ اسفند ماه ادامه دارد، ۹۰ تیم در قالب ۱۷۰ نیرو شامل ۵۵ تیم در قالب ۱۱۰ نیرو در محورهای برون شهری و ۳۵ تیم با ۶۴ نیرو در محورهای درون شهری آماده خدمات رسانی هستند.

سردار مطهری زاده اضافه کرد: با توجه به قرار داشتن خراسان شمالی در کریدور و تردد بالای مسافران و زائران از این مسیر، در ایام پیک سفر همچنین در فصل زمستان باید با همفکری و هم افزایی و استفاده از تمام ظرفیت های دستگاه های خدمات رسان، تردد ایمن را برای کاربران جاده ای فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: افزایش آمار تصادفات و جان باختگان ناشی از سوانح جاده ای از جمله دغدغه های مهم در جاده هاست که هر سال خسارت های زیادی را به جامعه و خانواده ها وارد می کند و امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده، شمار حوادث رانندگی در زمستان امسال کاهش یابد.

ناهیدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز بر هماهنگی، هم افزایی و همپوشانی دستگاه های خدمات رسان در اجرای طرح زمستان تاکید کرد و ادامه داد: حضور نیروهای خدمات رسان در طول محورها می تواند در حوادث رانندگی بازدارنده و پیشگیرانه باشد.