شماره روزنامه ۶۱۱۷
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۱۷ دنیای اقتصاد

اخبار خبر - روزنامه شماره ۶۱۱۷

  • نه تعلل و کوتاهی می‌کنیم نه دچار شتابزدگی می‌شویم

    پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری: حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم و پرشکوه مردم در نماز عبادی- سیاسی جمعه تهران، اتحاد و همبستگی مسلمانان را موجب برخورداری از رحمت و عزت الهی و پیروزی بر دشمنان خواندند و تاکید کردند: بر اساس احکام دفاعی اسلام، قانون اساسی جمهوری اسلامی و قوانین بین‌الملل، کار درخشان نیروهای مسلح ایران در مجازات رژیم خون‌‌آشام صهیونیستی کاملا قانونی و مشروع بود و جمهوری اسلامی هر وظیفه‌‌ای در این زمینه احساس کند، بدون تعلل یا شتابزدگی، با قدرت و صلابت و قاطعیت انجام خواهد داد.
  • سفر نمادین عراقچی به لبنان

    دنیای اقتصاد: سیدعباس عراقچی، وزیر خارجه کشورمان، بیروت را به‌عنوان اولین مقصد سفر خارجی خود برگزید؛ سفری در بحبوحه تنش‌ها در منطقه و تبادل آتش بین لبنان و اسرائیل. عراقچی با انجام این سفر چندین پیام مهم داشت از جمله اینکه ایران در هیچ شرایطی پشت لبنان را خالی نمی‌کند.
  • شکوه وفاق ملی در تهران

    دنیای اقتصاد: ۱۳ مهر ۱۴۰۳، تصاویر هوایی نشان از جمعیت انبوهی دارند که برای حضور در نماز جمعه به مصلای امام‌خمینی (ره) تهران آمده‌‌‌اند. این نماز جمعه به اقامه رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود؛ همراه با مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سید حسن نصرالله و یارانش و همچنین سردار شهید نیلفروشان که در حمله موشکی هفته پیش از سوی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. این مراسم در بسیاری از رسانه‌‌‌های جهان بازتاب گسترده‌‌‌ای داشت و مقامات و چهره‌‌‌های سرشناس لشکری و کشوری در آن حضور پیدا کردند. سران قوای مجریه، مقننه، قضائیه، فرمانده کل ارتش و فرمانده کل نیروی انتظامی نیز در این مراسم حضور داشتند.
  • سفر پزشکیان در ۴ برداشت

    دنیای اقتصاد: حضور دو روزه رئیس‌جمهور ایران در جنوب خلیج‌فارس با هدف شرکت در اجلاس مجمع همکاری آسیا به میزبانی قطر، پیام دیپلماسی به موازات پیام بازدارندگی پس از عملیات وعده صادق۲ را به منطقه مخابره کرد. سفری که همزمانی آن با نشست تاریخی وزرای خارجه ایران و بلوک شورای همکاری خلیج‌فارس پس از دهه‌ها تنش، ارزش افزوده دوچندانی به این سفر در این مقطع زمانی بخشید.
  • دیدار دست‌اندرکاران کنگره بزرگداشت شهدای مازندران با رهبر انقلاب

    پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری: متن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست اندرکاران برگزاری کنگره بزرگداشت ۱۴هزار و ۵۰۰شهید استان مازندران که در تاریخ ۲۸شهریور۱۴۰۳ برگزار شده بود، روز پنج‌شنبه در محل برگزاری همایش در ساری منتشر شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، استان مازندران را از لحاظ فداکاری همه‌جانبه برای انقلاب در مقاطع گوناگون استانی شاخص برشمردند و گفتند: مردم مازندران در مبارزه با ضدانقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم و هر میدان دیگری که نیاز به فداکاری و هزینه دادن بود، حضور داشتند. ایشان شهدا را گنجینه‌ای تمام‌نشدنی و قابل استفاده برای همه دوران‌ها خواندند و افزودند: هر شهید، حالات و ماجراهایی دارد که در نهایت او را موفق به کسب مقام شهادت کرده است که باید این ماجراها با تدقیق در زندگی آنها استخراج شود و در قالب‌هایی همچون کتاب، فیلم و سریال، نقاشی، مجسمه‌سازی و داستان‌پردازی به مخاطبان به‌ویژه جوانان منتقل شود. رهبر انقلاب تعبیر امام بزرگوار مبنی بر اینکه محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشت، ناشی از زنده و جوشان بودن شهید و شهادت دانستند و گفتند: باید یاد شهدا را زنده نگه داشت؛ چراکه شهیدان زنده‌اند و یاد آنها نیز حرکت‌آفرین و حیات‌بخش است.
  • دکه - ۱۴۰۳/۰۷/۱۴

    روزنامه کیهان در گزارشی با عنوان «شرایط منطقه و چند جمله حرف حساب با اهالی رسانه» نوشت: تجربه ثابت کرده است، موازی و کنار هر جنگ سختی، یک جنگ نرم و رسانه‌ای به راه می‌افتد که اهمیت آن بعضا حتی، از جنگ سخت بیشتر است. رسانه می‌ترساند، روحیه می‌دهد، مطالبه می‌کند، به واکنش‌های بعدی جهت می‌دهد، شکست را پیروزی و پیرزی را شکست جلوه می‌دهد، متحد می‌کند، اتحادها را می‌شکند، ضعف را قوت و قوت را ضعف «جا» می‌زند و...در شرایط امروز ایران و منطقه نیز، رسانه نقش بسیار بسیار مهم و پررنگی دارد. تردید نداشته باشید اگر مطالبه مردمی -که خود متاثر از رسانه و تحلیل‌های کارشناسی است- نبود، سپاه پاسداران چه بسا باز هم این عملیات را عقب‌تر می‌انداخت.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر