شماره روزنامه ۶۱۱۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۱۵ دنیای اقتصاد

اخبار خبر - روزنامه شماره ۶۱۱۵

  • گنبد شیشه‌ای اسرائیل

    دنیای‌اقتصاد: رگبار بزرگ موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی ایران سرزمین‌های اشغالی را به لرزه درآورد و تجاوزات اسرائیل را با قاطعیت پاسخ داد. برخی منابع رسانه‌ای اعلام کردند که نزدیک به ۴۰۰موشک بالستیک در چند موج حمله به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است. در پی این حملات، آژیرهای خطر از شمال تا جنوب اسرائیل به صدا درآمد.
  • تک ‌اقدام مفهوم ندارد

    دنیای اقتصاد: دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران پس از دیدار با «عبدالله صفی‌الدین» نماینده این جنبش در دفتر حزب‌الله در ایران در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه حزب‌الله بعد از شهادت سید مقاومت، «یک تجربه و عصر دیگری را آغاز خواهد کرد»، گفت: «موفقیتی برای دشمن وجود ندارد و پس از آغاز عملیات به‌اصطلاح خودشان محدود زمینی در لبنان، بلافاصله عقب‌نشینی کردند.»
  • فرمول آمریکا برای رقابت با «تجدیدنظرطلبان»

    دنیای اقتصاد: وزیر خارجه آمریکا با انتشار مقاله‌ای در نشریه فارن افرز به تاریخ اول اکتبر به بازسازی سیاست خارجی ایالات متحده برای مواجهه با تحولات جدید جهانی اشاره کرده است. حدود یک‌سال پیش نیز جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در همین مجله مقاله‌ای تحت عنوان منابع قدرت آمریکا نوشت. او در این مقاله بر تثبیت آرامش در خاورمیانه و غزه تاکید کرده بود اما ۵ روز پس از انتشار، حادثه ۷اکتبر به‌وقوع پیوست. پس از آن سالیوان و فارن افرز مجبور شدند بخش‌هایی از این مقاله را در نسخه آنلاین ادیت کنند.
  • هنر این نیست کشور را رها کنیم

    دنیای اقتصاد: مســعود پــزشــکیـــان، رئـــیــس‌جـــمــهور در چهاردهمین همایش ملی نخبگان هنر را ماندن در ایران و حل مشکلات آن دانست و در بخش‌هایی از صحبت‌های خود به قرآن استناد کرد و گفت: «در قرآن گفت‌وگویی بین ملائکه و خدا وجود دارد، خداوند می‌گوید می‌خواهم روی زمین خلیفه ایجاد کنم. ملائکه گفتند می‌خواهی انسانی خلق کنی که روی زمین فساد کنند و خون بریزند؟» پزشکیان مصداق این انسان‌ها را آمریکا و اسرائیل عنوان کرد که از علم و فناوری برای کشتن مردم استفاده و قلدری می‌کنند. سپس ادامه داد: «خداوند می‌گوید می‌دانم آنچه شما نمی‌دانید. این انسان دانایی دارد. ملائکه در برابر انسان سجده کردند، اما ابلیس در برابر دانایی سر خم نکرد.»
  • تاکید نمایندگان بر تک‌نرخی کردن ارز

    دنیای اقتصاد: روز گذشته در جلسه علنی مجلس‌، گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد بررسی عملکرد دستگاه‌های مسوول در تامین و تخصیص نیازهای ارزی واحدهای صنعتی قرائت شد.
  • پیام رهبر انقلاب در پی شهادت سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان

    پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی، شهادت سردار رشید و اندیشمند، سردار سرلشکر عباس نیلفروشان رحمة‌الله‌علیه در حملات رژیم خبیث صهیونی به ضاحیه بیروت را تبریک و تسلیت گفتند. متن کامل پیام به شرح زیر است.
  • خبر ویژه - ۱۴۰۳/۰۷/۱۱

    سفر نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب به طبس: آیت‌الله مروی، نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب به طبس گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همان ساعات اولیه حادثه معدن به خانواده‌های جان‌باختگان حادثه تسلیت گفتند، اما به این تسلیت راضی نشدند، دل‌شان آرام نگرفت و اینجانب را برای دلجویی حضوری از خانواده‌های متوفیان حادثه معدنجو و بررسی آخرین رسیدگی‌ها به این خانواده‌ها به شهرستان طبس فرستادند که همین‌جا بار دیگر تسلیت رهبری را به خانواده‌های جان‌باختگان معدنجوی طبس ابلاغ می‌کنم./ایلنا
  • راهبرد - ۱۴۰۳/۰۷/۱۱

    شهادت ۴ نفر در حادثه تروریستی بنت: فرماندار نیکشهر گفت: در پی وقوع حادثه تروریستی در منطقه بنت این شهرستان، تعداد شهدای حادثه تروریستی بنت به ۴ نفر رسید. مجیب حسنی افزود: این حمله پس از برگزاری مراسم جشن عاطفه‌ها در مدرسه محسنین شیخان بنت رخ داد که پرویز کدخدایی فرمانده سپاه بنت، یوسف شیرانی رئیس شورای شهر بنت و دو سرباز وظیفه سپاه به نام جواد ساداتی و مجیب بلوچی در این حمله تروریستی به مقام شهادت نایل آمدند. اسکندر مومنی وزیر کشور نیز به معاون امنیتی، انتظامی و استاندار سیستان و بلوچستان دستور داد، ٣ حادثه تروریستی مقابل مدرسه‌ای در بخش بنت شهرستان نیکشهر، تیراندازی به سمت خودروهای هنگ مرزی جکیگور و به سمت ماموران سیستان و بلوچستان به سرعت بررسی و نتیجه آن گزارش شود./ایسنا/ایرنا
  • دکه - ۱۴۰۳/۰۷/۱۱

    روزنامه فرهیختگان در گزارشی با عنوان «بازی بلاگرهای سیاسی با امنیت ملی» نوشت: در روزهای اخیر، به‌دنبال شهادت سیدحسن نصرالله، فرمانده برجسته حزب‌الله لبنان واکنش‌های گوناگونی از سوی چهره‌ها و گروه‌های مختلف در ایران و دیگر کشورهای منطقه به چشم می‌خورد. این واکنش‌ها عمدتا با محوریت مطالبه‌ای مشترک ابراز شده‌اند؛ ورود نظامی ایران به صحنه و هدف قرار دادن اسرائیل به عنوان پاسخ به این حادثه دردناک. با وجود اینکه این درخواست در برخی محافل با شور و احساسات همراه شده، اما نگاه عقلانی‌تر به این مساله نیاز به تحلیل همه‌جانبه دارد. در این فضای متشنج می‌توان دو گروه مختلف را شناسایی کرد که درحال ترویج ایده ورود نظامی ایران به ماجرایند. گروه نخست که از دل دغدغه‌های واقعی و احساس دلسوزی برآمده‌اند، معتقدند عدم اقدام نظامی ایران می‌تواند تاثیرات منفی بر بدنه انقلابی و مومن جامعه بگذارد و موجب سرخوردگی نیروهای حامی مقاومت شود. در مقابل گروه دوم عمدتا از چهره‌های سیاسی‌ای تشکیل شده که به‌نظر می‌رسد از این حادثه تلخ به عنوان ابزاری برای تسویه‌حساب‌های سیاسی داخلی استفاده می‌کنند. باید توجه داشت تصمیمات نظامی علاوه‌بر اجتناب از جناح‌گرایی نیاز به‌دقت و برنامه‌ریزی دارد تا به‌جای تشدید بحران، به سوی تثبیت و تقویت مواضع راهبردی جبهه مقاومت حرکت کنیم.
  • سایه روشن - ۱۴۰۳/۰۷/۱۱

    سیل جیرفت ۱۵ قربانی گرفت: دادستان جیرفت با اعلام خبر جان باختن ۱۵ نفر در سیلاب اخیر، به عدم اعلام هشدار از سوی اداره کل هواشناسی استان اشاره کرد و از پیگیری قضایی این موضوع خبر داد. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از تشکیل پرونده قضایی در خصوص سیل روز گذشته در جیرفت که منجر به فوت ۱۵ نفر شد، خبر داد و گفت: با ترک فعل‌ها و قصور‌های صورت گرفته برخورد قضایی خواهد شد./عصرایران

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر