شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۶۷ دنیای اقتصاد

اخبار خبر - روزنامه شماره ۶۰۶۷

  • در تجاوز اسرائیل به جنوب بیروت چه کسی ترور شد؟

    شبکه المنار لبنان از تجاوز رژیم صهیونیستی به ضاحیه (جنوب) بیروت خبر داد .تصاویری نیز از وقوع انفجار در ضاحیه بیروت منتشر شده است. رویترز به نقل از منبع امنیتی که نامش را فاش نکرده، مدعی شد که یک فرمانده بزرگ حزب‌الله هدف حمله اسرائیل قرار گرفته و سرنوشتش مشخص نیست. کانال سیزدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد یک فرمانده حزب‌الله در این حمله ترور شده است.
  • دیدار ۶ مقام ارشد خارجی با رهبر انقلاب

    دنیای اقتصاد: مقامات بلندپایه کشورهایی که برای مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس‌‌‌ دولت چهاردهم به کشورمان سفر کرده بودند، روز گذشته با حضرت آیت‌الله خامنه‌‌‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین، رئیس‌‌‌جمهور تاجیکستان ، نخست‌‌‌وزیر ارمنستان، نخست‌‌‌وزیر عراق،معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان و سخنگوی انصار‌الله یمن از جمله مقاماتی بودند که با رهبر انقلاب دیدار داشتند.
  • پیام صلح و کرامت پزشکیان

    دنیای اقتصاد: مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری روز گذشته در خانه ملت، در پیشگاه خدا و مردم برای آغاز دوره‌ای چهار ساله سوگند یاد کرد. پزشکیان درحالی در صحن علنی ساختمان بهارستان مطابق اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد کرد‌ که پیش از این به مدت ۱۷سال در همین مکان، نمایندگی مردم را به‌عهده داشت. هرچند دوره ریاست‌جمهوری پزشکیان سه روز پیش و پس از برگزاری مراسم تنفیذ به صورت رسمی آغاز شد، اما روز گذشته رئیس‌جمهوری با ادای سوگند رسما امانت‌دار آرایی شد که مردم طی دو مرحله از انتخابات ریاست‌جمهوری (۸ و ۱۵تیرماه) برای رسیدن او به پاستور در صندوق‌های رای ریختند‌.
  • چه کسانی آمدند؟

    دنياي اقتصاد: حضور مقامات خارجی در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری از سال ۶۸ پس از پایان جنگ میان ایران و عراق شکل جدی به خود گرفت‌. در این سال‌ها حضور مقامات خارجی در مراسم تحلیف روسای جمهور، به تناسب نوع ارتباط ایران با کشورهای جهان تعریف شده است. همچنان‌که اگر در مراسم تحلیف دور دوم ریاست‌جمهوری حسن روحانی و مراسم تحلیف شهید ابراهیم رئیسی مقامات عربستان، بحرین، مصر، سودان، موریتانی و اریتره حضور نداشتند، روز گذشته فرستاده ویژه عربستان به همراه معاون وزیر خارجه این کشور، وزرای خارجه بحرین، مصر، سودان، موریتانی و اریتره به همراه وزیر دولت اردن و سرپرست وزارت خارجه لیبی از جمله مقامات عربی جدیدی بودند که در مراسم تحلیف پزشکیان حضور به هم رساندند. در گزارش زیر به مقایسه حضور مقامات خارجی در سطوح مختلف سیاسی در مراسم تحلیف چهار دوره ریاست‌جمهوری پرداختیم‌.
  • همه حاشیه های مراسم تحلیف

    دنیای اقتصاد: مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس دولت چهاردهم روز گذشته برگزار شد. بر اساس آنچه پیش از این اعلام شده بود قرار بود این مراسم راس ساعت ۱۶ آغاز شود، اما بر اساس برنامه برگزاری مراسم تحلیف زمان ورود روسای قوا به صحن علنی مجلس، ساعت ۱۶:۱۰ تا ۱۶:۱۵ بود که اگر این ساعت را مبنا قرار بدهیم با توجه به حضور روسای قوا در ساعت ۱۶:۲۲ این مراسم با تاخیر ۷ دقیقه‌ای در مجلس برگزار شد. برای پوشش این مراسم حدود ۶۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی در صحن علنی مجلس حضور داشتند. طبق اعلام ‌علیرضا شریفی، معاون اجرایی مجلس، ۸۸ کشور و ۱۰ سازمان بین‌المللی و در مجموع ۱۱۰ هیات خارجی در این مراسم شرکت داشتند.
  • اولین ملاقات‌های رسمی در سه‌شنبه تحلیف

    دنیای اقتصاد: با حضور بیش از ۸۸ کشور و ۱۰۴ هیات خارجی در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور چهاردهم ایران، مسعود پزشکیان با برخی از روسای جمهور و معاونان کشورهای حاضر در مراسم دیدار و گفت‌وگو کرد. این اولین دیدارهای رسمی و سطح بالای رئیس‌جمهور جدید ایران پس از مراسم تنفیذ و چند ساعت پیش و پس از مراسم تحلیف است که نام پزشکیان را در فهرست روسای جمهور ایران ثبت می‌کند. گفت‌وگو با مقاماتی از آسیا، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای جنوبی بخشی از دیدارهای فشرده رئیس‌جمهور منتخب با میهمانان چهاردهمین مراسم تحلیف است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر