شماره روزنامه ۶۰۴۶
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۳۲ دنیای اقتصاد

اخبار خبر - روزنامه شماره ۶۰۳۲

  • رکود در روابط ایران و عربستان

    دنیای اقتصاد: گروه بین‌المللی بحران در گزارشی با تبیین چشم‌انداز احیای روابط دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی می‌نویسد: از زمانی که ایران و عربستان سعودی روابط خود را در مارس ۲۰۲۳ از سر گرفتند؛ دو رقیب، سفیران خود را تعیین کرده، سفارتخانه‌‌ها را راه‌‌اندازی کرده‌‌اند و دیدارهایی را در سطوح ارشد رد و بدل کرده‌‌اند، اما به نظر می‌رسد پیشرفت بیشتر در مورد جنبه‌‌های مهم روابط دیپلماتیک در بحبوحه اختلافات متوقف شده است.
  • تغییر فرم سیمای انتخابات

    دنیای اقتصاد: صدا و سیما در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری از سبک و سیاق جدیدی ازمناظره‌ها و برنامه‌های انتخاباتی رونمایی کرده است. دراین سبک جدید با عنوان میزگرد برای نخستین‌بار هر نامزد می‌تواند با ۲مشاور خود شرکت کند. در سوی مقابل نیز سه کارشناس با تفکرات مختلف در مقابل نامزدها می‌نشینند و سوال‌های خود را با نامزد انتخابات در میان می‌گذارند. سبکی تازه که تاکنون بازخوردهای مثبتی داشته است. میزگردهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو روز گذشته از جمله این برنامه‌هاست که فضای مجازی را تحت تاثیر خود قرار داده است.
  • پاسخ مدیریت‌شده ایران به قطعنامه آژانس

    دنیای اقتصاد: یک هفته پس از تصویب قطعنامه‌‌‌ای که شورای حکام آژانس در انتقاد از عدم‌همکاری تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تصویب رساند، دیده‌بان هسته‌‌‌ای سازمان ملل روز پنج‌شنبه ادعا کرد: ایران در حال گسترش بیشتر ظرفیت‌‌‌های هسته‌‌‌ای خود است. در گزارش محرمانه آژانس اتمی که روز پنج‌‌‌شنبه به کشورهای عضو ارسال شده آمده است: «در تاریخ ۹ و ۱۰ ژوئن، ایران از قصد خود مبنی بر نصب هشت آبشار سانتریفیوژ IR-۶ طی سه تا چهار هفته آتی در نیروگاه غنی‌‌‌سازی سوخت فردو خبر داد.»
  • جامعه‌شناسی چشم‌انداز ایران

    دنياي اقتصاد: آیا آمارهایی چون رشد خودکشی، افزایش آسیب‌های اجتماعی، رشد طلاق و بحران‌های محیط‌زیستی، از دست رفتن آب‌های زیرزمینی، بالارفتن فرونشست‌ها و... باعث فروپاشی اجتماعی ایران می‌شود؟ سیامک زند رضوی، جامعه‌شناس می‌گوید: مفهوم فروپاشی از نظر من مطلقا درست نیست.
  • قالیباف در مارپیچ سکوت؛ جلیلی در پی موج زیرین

    دکتر رحمن قهرمان‌پور/تحليلگر انتخابات و سياست خارجي
    جمعه و شنبه را می‌توان مرحله پیشا مناظره دانست. در دو روز بعد از تایید صلاحیت‌ها جهش اولیه نامزدهایی مثل پزشکیان شروع شد. در مرحله دوم یعنی پیشا مناظره چند اتفاق افتاد. پور‌محمدی توانست با چند اقدام رسانه‌ای و مخالفت با فیلترینگ دیده شود و آماده دیده شدن و ‌ای بسا شگفتی در مناظره‌ها شود. اصلاح‌طلبان تشکیلاتی حمایت خود را از پزشکیان اعلام کردند تا تکانه او را تقویت کنند. پزشکیان در مرحله دست‌انداز و افت‌وخیز انتخاباتی است. او در مناظره‌ها می‌تواند قوی‌تر از حد انتظار ظاهر شود.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر