پیش‌بینی کاهش مرگ کرونایی تا دی‌ماه

در خبری دیگر مسعود مردانی، فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به نقش محدودیت‌ها در کاهش ورودی بیماران به بیمارستان‌ها افزود: پیش‌بینی می‌شود تا دی‌ماه رقم مرگ‌ومیرها به شدت کاهش پیدا کند.

۲۹۵ فوتی جدید کرونا در کشور

ازسوی دیگر به گفته سخنگوی وزارت بهداشت طی ۲۴ساعت گذشته براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۲۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۴۷ نفر از آنها بستری شدند. به گزارش «ایسنا» سیما سادات لاری گفت: مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۲ هزار و ۶۲۰ نفر رسید. به گفته لاری، دراین بازه زمانی ۲۹۵ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۵۱ هزار و ۲۱۲ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت افزود: ۵هزار و ۷۷۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. سخنگوی وزارت بهداشت، افزود: در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

کاهش ورودی بیمارستان‌ها

همچنین سعید نمکی، وزیر بهداشت در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: در اول آذر ۱۶۰ شهر قرمز، ۲۰۸ شهر نارنجی و ۸۰ شهرستان زرد با وضعیت کرونا داشتیم که در ۱۱ آذر این موارد به ۶۴ شهر قرمز، ۲۷۹ شهر نارنجی و ۱۰۵ شهر زرد و در ۱۹ آذر به ۳۴ شهر قرمز، ۲۶۰ شهر نارنجی و ۱۵۴ شهر با وضعیت زرد کرونا رسیده‌ایم. به گزارش «ایرنا» وی اظهار کرد: اولین دستاورد این طرح، کاهش ورودی به بیمارستان‌هاست و به‌طور متوسط حدود ۳۰ درصد تخت‌های مشغول برای ارائه خدمات به بیماران کرونا کمتر از قبل شده و این فرصت تنفس برای همکاران ما در بیمارستان‌هاست.

ورود کرونا به روستاها

نمکی در ادامه سخنانش گفت: اکثر روستاهای ترکمن‌نشین در گلستان و روستاهای مازندران به خصوص در ارتفاعات تحت تاثیر بیماری قرار دارند. در گیلان نیز متاسفانه گرفتاری‌های تازه‌ای برای ما خلق شده و هوای زنجیره سرسبز شمال کشور متاسفانه از کووید-۱۹ مه‌آلود شده است. وزیر بهداشت همچنین گفت: با دستور صریح رئیس‌جمهور بحث تامین واکسن از خارج از کشور به‌رغم تحریم‌ها با جدیت دنبال می‌شود و گره‌های واردات آن گشوده می‌شود و به زودی واکسن‌های وارداتی برای گروه‌های آسیب‌پذیر وارد خواهد شد.