براساس گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی لاریجانی در این جلسه با تاکید بر اینکه باید از کار حریف شناخت داشت، عنوان کرد: آمریکایی‌ها در رفتار خود با ایران دو هدف را دنبال می‌کنند؛ نخست اینکه به‌دنبال افزایش فشار اقتصادی و در پی آن افزایش نارضایتی در درون ایران هستند که بی‌اعتمادی در سطح ملی را نیز به همراه می‌آورد و پایه و اساس برخی مسائل دیگری است که آنها دنبال می‌کنند. لاریجانی همچنین با اشاره به اظهارات برخی مقامات آمریکایی علیه جمهوری‌اسلامی، گفت: «هوک» که فرد عجیب و غریبی است در اجلاسی درباره این موضوع صحبت کرد که کم‌هزینه‌ترین راه افزایش مشکلات در درون ایران، ایجاد بی‌اعتمادی در داخل این کشور است که پمپئو نیز در جای دیگری بر این موضوع تاکید کرد البته آنها در این پروژه توفیق نداشته‌اند. رئیس نهاد قانون‌گذاری در ادامه با بیان اینکه هدف دوم آمریکا این است که جلوی توسعه اقتصادی ایران پرجمعیت و موثر در منطقه را بگیرد تا در حوزه اقتصادی حرفی برای گفتن نداشته باشد، عنوان کرد: هدف‌گیری آنها با توهماتی نیز روبه‌رو بود ولی در توطئه‌های خود توفیق نداشته‌اند. او افزود: آنها نتوانستند صادرات نفت ایران را به صفر برسانند و صرفا فشار اقتصادی ایجاد شد و با ارتباطی که با افرادی در برخی کشورهای دیگر داشتند هراس اقتصادی، سیاسی و امنیتی ایجاد کردند و فریبکاری‌هایی صورت دادند اما در نظام جمهوری اسلامی، داهیانه تصمیم‌گیری شد و آقای ظریف به درستی اندیشید و نیت آمریکا افشا شد؛ از این‌رو تحلیل این است که باید در برابر اهداف دشمن، آرایش مناسب به خود بگیریم و اصحاب رسانه نیز در کنار مسوولان، وظیفه مهمی در این خصوص بر عهده دارند.

توصیه به رسانه‌ها

لاریجانی در ادامه خطاب به رسانه‌ها تاکید کرد: شما باید کمک به اقتصاد ملی را در اولویت قرار دهید به این معنا که به‌جای مایوس کردن و گزارش منفی که خواسته دشمنان است، زبان راهنمایی داشته باشید؛ برای مثال باید توانمندسازی اقتصادی که هدف دولت و مجلس است را مهم دانسته و ظرفیت‌های این حوزه را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنید. رئیس مجلس شورای‌اسلامی ادامه داد: افزایش واردات در برهه‌ای باعث شد به ظرفیت جوانان در حوزه کارآفرینی کم‌توجهی شود، از این‌رو باید با راهنمایی و ایجاد زمینه در حوزه صنعت، کشاورزی و صادرات و ایجاد روشنگری، ظرفیت‌ها را بیدار کرد. او افزود: تصور نکنید بیان مطالب غوغایی، باعث جلب‌توجه می‌شود اما بیان مطالبی در حوزه توانمندسازی اقتصادی این ویژگی را ندارد و مهم نیست، بلکه بسیار مهم است که رسانه‌ها مردم را راهنمایی کنند، ذهن جامعه را تکان دهند تا تصمیمات اثرگذار اقتصادی به خورد جامعه برود چنانچه سال گذشته مجلس قانونی درباره توسعه اقتصادی تصویب کرد و اذن رهبری نیز در این‌باره گرفته شد و ۵/ ۱ میلیارد دلار نیز از صندوق توسعه ملی برداشت شد تا جوانان جذب کار در روستا شوند که حرکتی نیز در این زمینه آغاز شده و رسانه‌ها نیز باید آن را بزرگ کنند. لاریجانی ادامه داد: هر ساله برای سیستم‌های آبیاری از صندوق بودجه می‌گذاریم و لازم است سیستم‌های گلخانه‌ای نیز به‌شدت گسترش یابد که مورد علاقه جوانان بوده و در ۴ فصل سال کارآیی دارد بنابراین توانمندسازی اقتصادی با امکانات موجود، عزم ملی می‌خواهد که رسانه‌ها آن را ایجاد می‌کنند.

تیراندازی‌های سیاسی بلاوجه

لاریجانی انتخابات پرشور را پشتوانه قوی برای انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: تیراندازی سیاسی بلاوجهی صورت می‌گیرد که برای شرایط امروز مناسب نیست پس اگر به‌دنبال انجام وظیفه ملی هستیم نباید در زمین حریف بازی کنیم؛ شما رسانه‌های خبری هستید پس مجال تخریب بلاوجه را ندهید. او در ادامه با بیان اینکه اگر استقامت داشته باشیم، کشورها متوجه ظرفیت‌های اقتصاد درونی و قدرت نقش‌آفرینی ایران در منطقه می‌شوند، عنوان کرد: باید آنها را به این درک رساند که نمی‌توانند جمهوری اسلامی را از معادلات منطقه کنار بگذارند و این برداشت برای آحاد ملت نیز باید ایجاد شود تا مسیر فشار بر ما باز نشود. رئیس مجلس شورای‌اسلامی در پایان تاکید کرد: امیدواریم در شرایط فعلی با عزم واحد، در این مصاف حضور داشته باشیم تا شرایط موجود بهتر شود. لاریجانی در بخشی دیگر از سخنان خود، با بیان اینکه آمریکا، اسرائیل و کشورهای منطقه در رفتار با ایران کم‌عقلی نمی‌کنند، تاکید کرد: آنها می‌دانند اگر بخواهند ضربه‌ای بزنند، پاسخ ایران به کشورهای منطقه که پایگاه‌های آمریکایی‌ها نیز در آنجا قرار دارد، به‌گونه‌ای خواهد بود که دچار آسیب فراوان می‌شوند. او همچنین با بیان اینکه تصور در سطح بین‌المللی این است که آمریکا به‌دنبال جنگ‌افروزی با ایران است، گفت: گاهی این جنگ را محدود و از طریق بمباران‌هایی مطرح می‌کنند و گاهی می‌گویند آنها به دنبال جنگ فراگیر هستند؛ ممکن است برخی کشورهای منطقه و اسرائیل رفتارهای هوسناکی برای آمریکایی‌ها در نظر گرفته باشند اما بعید است آنقدر کم‌عقلی داشته باشند که وارد این وادی شوند. رئیس‌مجلس شورای‌اسلامی ادامه داد: بعید است این کشورها در حوزه محدود و غیرمحدود اقدامی علیه ایران داشته باشند چراکه می‌دانند اگر بخواهند ضربه‌ای بزنند، پاسخ ایران به کشورهای منطقه که پایگاه‌های آمریکایی‌ها نیز آنجا قرار دارد، به‌گونه‌ای خواهد بود که آنها را دچار آسیب فراوان می‌کند و اگر این جنگ فراگیر باشد که به‌طور کل گرفتار می‌شوند.