وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، توافق هسته‌ای با ایران را «قوی‌ترین» و «شفاف‌ترین» توافق هسته‌ای حاصل‌شده در سراسر جهان توصیف کرد و خروج آمریکا از آن را اقدامی «بسیار خطرناک» و «بدون تامل» دانست که مبتنی‌بر هیچ راهبرد گسترده‌ای نبوده است. جان‌کری در شرایطی یک بار دیگر از توافق هسته‌ای با ایران دفاع کرده است که روز پنج‌شنبه رئیس‌جمهوری آمریکا او را برای چندمین بار به‌دلیل آنچه نقض قانون «لوگان» و ارتباط و گفت‌وگو با ایران عنوان کرد به پیگرد قانونی تهدید کرده است. براساس قانون لوگان که در سال ۱۷۹۹ تصویب شده است، در صورت مذاکره افراد خارج از دولت با کشورهایی که با آمریکا اختلاف دارند مورد پیگرد قرار گرفته و مجرم شناخته می‌شوند.

وزیر خارجه سابق آمریکا از معماران توافق هسته‌ای با ایران در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما رئیس‌جمهوری سابق آمریکا است. او پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ به ریاست‌جمهوری آمریکا و خروج آمریکا از برجام بارها از توافق هسته‌ای دفاع و از مواضع دولت ترامپ در نقض این توافق انتقاد کرد. او همچنین در حاشیه برخی از کنفرانس‌های بین‌المللی دیدارهایی را با مقامات کشورها از جمله با محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان برای حفظ برجام انجام داد. تلاش‌هایی که به مذاق رئیس‌جمهوری آمریکا و همراهانش خوش نیامد و در رشته توییت‌ها و حتی در سخنانش به انتقاد از عملکرد جان‌کری پرداخت. در همین راستا دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه در سخنانی گفت: «دوست دارم ایرانی‌ها به من زنگ بزنند. جان‌کری زیاد با آنها حرف می‌زند و به آنها می‌گوید زنگ نزنند و مطابق قانون باید برای این کار تحت‌تعقیب قرار بگیرد.» ترامپ پیش از این هم تماس‌های جان‌کری با محمدجواد ظریف را «غیرقانونی» خوانده بود. با تمام اینها سخنگوی جان‌کری اظهارات دونالد ترامپ را رد کرده است.

به گزارش «ایسنا» به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی‌ان‌ان، سخنگوی جان‌کری در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ، اعلام کرد: هر چیزی که رئیس‌جمهور ترامپ امروز گفت، صرفا غلط است؛ ختم کلام.