او یادآوری کرد: در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تمامی دستگاه‌های مرتبط با موضوع برجام دعوت شده است. دهقانی همچنین گفت که ادامه بررسی رویکردهای جدید نسبت به موضوع برجام با توجه به خروج آمریکا از آن روز سه‌شنبه با حضور علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی دراین کمیسیون بررسی می‌شود. به گفته دهقانی‌فیروزآبادی همچنین قرار است گزارش چهارم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که در کمیته هسته‌ای تصویب و نهایی شده در ادامه جلسه امروز این کمیسیون مورد بررسی و تصویب نهایی قرار گیرد.

نظر مطهری درمورد آینده برجام

در خبری دیگر از پارلمان، علی مطهری نایب‌رئیس دوم مجلس شورای‌اسلامی با اشاره به خارج شدن آمریکا از برجام، به آینده ادامه روند آن اشاره کرد و گفت: باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد، در دو سه هفته‌ آینده که دولت با اروپایی‌ها مذاکره دارد، تکلیف معلوم می‌شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم، مطهری در پاسخ به این سوال که «با وجودی که آمریکا از برجام خارج شده، آینده آن را چطور ارزیابی می‌کنید»،‌ اظهار کرد: باید ببینیم که آیا اروپایی‌ها مستحکم ایستاده‌اند و مقابل آمریکا مقاومت می‌کنند یا اینکه می‌خواهند اتلاف‌وقت کنند؛ باید حواسمان باشد، اگر واقعا ضمانت محکمی گرفتیم، می‌توانیم به آن ادامه دهیم، اگر این‌طور نشد، باید تصمیم جدیدی اتخاذ شود.

مفاد طرح الزام دولت به اجرای قانون اقدام متقابل

خبر دیگر از مجلس آنکه مفاد طرح ۲فوریتی الزام دولت به اجرای قانون اقدام متناسب و متقابل که براساس آن دولت موظف می‌شود ضمن آغاز غنی‌سازی و تولید آب‌سنگین، اجرای داوطلبانه پروتکل‌الحاقی و سایر همکاری‌های داوطلبانه خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به حالت تعلیق درآورد، منتشر شد. بعداز خروج آمریکا  از برجام، نمایندگان مجلس در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس، طرح الزام دولت به اجرای قانون اقدام متناسب و متقابل را تهیه کردند. این طرح دارای یک ماده واحده و سه بند است. براساس بند الف ماده واحده این طرح، دولت موظف است در مذاکرات خود با سایر اعضای باقی‌مانده در ۱+۵ تضمین‌های متقن عملی مبنی بر تامین منافع کامل ملی ایران و ملت را تعیین، اخذ و حاصل کند و گزارش آن‌را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه کند.