شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۹۷ دنیای اقتصاد

اخبار بورس - روزنامه شماره ۶۰۹۷

  • بازار در انتظار رئیس‌جدید

    دنیای اقتصاد-محمدصادق صفا: شاخص‌کل بورس با کاهش ۰.۶۵‌درصدی به ۲‌میلیون و ۸۸‌هزار واحد رسید‌ و شاخص هموزن نیز برای اولین‌بار پس از ۹ روز وارد محدوده منفی شد. خروج ۳۱۳‌میلیارد‌تومان پول حقیقی از بازار در ۲ روز اخیر را می‌توان به کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران نسبت داد. از سوی دیگر اما برخی تغییر ریاست سازمان بورس را عاملی برای ایجاد خوش‌بینی موقتی تعبیر می‌کنند، اما مشکلات ساختاری و اقتصادی همچنان از موانع اصلی رشد پایدار بازار هستند، همچنین افزایش دامنه‌نوسان به ۳‌درصد می‌تواند جذابیت بازار را از طریق افزایش قدرت نقدشوندگی افزایش دهد.
  • دو سناریو از آینده بورس

    دنیای اقتصاد: بورس بعد از یک هفته نیمه‌تعطیل، دومین روز نزولی خود را پشت سر گذاشت و کانال ۲.۱میلیون واحد را که به سختی به دست آورده بود، از دست داد؛ به‌طوری‌که تمرکز معامله‌گران حقیقی بر فروش، سرعت خروج پول را افزایش داد. برخی از کارشناسان می‌گویند: «دو سناریوی برنده» می‌تواند بورس را مجددا احیا کند تا افت‌ سریالی دیگری برای هفته‌های آینده رقم نخورد. «سکاندار جدید سازمان بورس» و «ارزندگی بازار» عوامل مهمی هستند که به سرعت می‌توانند دمای دماسنج بازار را افزایش دهند و از ریسک معاملات بکاهند.
  • پاییز سرد در انتظار بورس‌های جهانی

    دنیای‌اقتصاد – محمدامین مکرمی: سرمایه‌گذاران بورس‌های جهانی پس از بازگشت از تعطیلات تابستانی و بررسی پرتفوی خود احتمالا دچار دلسردی شده‌اند. بازارهای سهام در کشورهای مختلف در سپتامبر شروع ضعیفی داشتند. شاخص معیارS&P ۵۰۰ آمریکا در اولین روز معاملاتی ماه‌جاری ۲‌درصد افت کرد. شاخص‌های سهام در اروپا نیز وضعیت مشابهی داشتند و نماگر اصلی بورس ژاپن حتی ریزش بیشتری را تجربه کرد. شرایط کنونی با آرامشی که پیش از ماه مه بر بازارها حاکم شده بود، تفاوت چشمگیری دارد.
  • جدال در بازار سرمایه

    عاطفه چوپان: بازار سرمایه در دو روز ابتدایی این هفته با شدت عرضه‌ها مواجه بود. شاخص‌کل شنبه و یکشنبه مجموعا یک‌درصد افت را تجربه کرد و ارزش معاملات روز گذشته ۲۵۰۳‌میلیارد‌ تومان بود و در چهارمین روزمتوالی خروج پول ۲۱۴‌میلیارد‌تومان دیگر نقدینگی از بورس خارج شد. به‌نظر می‌رسد این هفته می‌تواند هفته پرچالشی برای بازار سرمایه باشد و جدالی میان خریداران و فروشندگانی که نسبت به آینده کوتاه‌‌‌‌‌‌‎مدت بازار نگاه خوشبینانه‌‌‌‌‌‌ای ندارند، شکل بگیرد.
  • در انتظار سکاندار

    سپیده منصوری/کارشناس بازار سرمایه
    یک روز پس از استعفای رئیس سازمان بورس، بازار سرمایه در حالی معامله شد که شاخص کل حدود ۰.۶۵درصد با افت مواجه شد و به عدد ۲میلیون و ۸۸هزار واحد رسید. ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم) ۲هزار و ۵۰۳میلیارد تومان را به ثبت رسانده که نسبت به میانگین هفتگی، افزایش قابل توجهی نداشته است.

بیشتر

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر