شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۸۶ دنیای اقتصاد

اخبار بورس - روزنامه شماره ۶۰۸۶

  • جبهه متفاوت بورس در هفته آخر

    دنیای اقتصاد: روز چهارشنبه نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افزایش ارتفاع ۰.۲۳درصدی روبه‌رو بود و در پایان ساعت معاملاتی در سطح ۲میلیون و ۳۷‌هزار واحدی قرار گرفت. رشد ۴‌هزار و ۶۵۳واحدی شاخص کل بورس تهران در حالی محقق شد که نماگر هم‌وزن نیز با افزایش ارتفاع ۰.۰۵درصدی همراه شد و در نهایت در سطح ۶۳۹‌هزار و ۳۰واحدی قرار گرفت. در این بین، شاخص کل فرابورس نیز که نماگر مناسبی برای بررسی وضعیت سهام مختلف فرابورسی است، حدود ۰.۰۱‌درصد سبزپوش شد و در نهایت در سطح ۲۰‌هزار و ۷۹۷واحدی کار خود را به پایان رساند.
  • سرمای بورس در گرمای مرداد

    دنیای اقتصاد-علی عبدالمحمدی: معاملات بورس تهران در مردادماه با کاهش ارتفاع قابل‌‌‌‌‌توجه نماگرهای سهامی به پایان رسید. هرقدر که آب و هوای پنجمین ماه سال‌گرم بود، هوای بورس تهران در مردادماه به سردی گرایید و سهامداران مستاصل بورس تهران، در این ماه نیز با افت ارزش سبد سهام خود مواجه شدند. در ماهی که گذشت، شاخص‌کل بورس تهران با افت ۶.۲۱‌درصدی همراه شد و در پله‌های ابتدایی کانال ۲‌میلیون‌واحدی کار خود را به اتمام رساند. شدت و شتاب عرضه در نمادهای کوچک و باارزش بازار پایین در مردادماه بیش از شاخص‌‌‌‌‌سازها بود و این موضوع منجر به افت ۷.۹۲‌درصدی شاخص هموزن در مقیاس ماهانه شد. در فرابورس نیز شاخص‌کل این بازار با افت ۶.۷۱‌درصدی، معاملات مردادماه را به اتمام رساند.
  • فاز اول حمایت از بورس کلید خورد

    دنیای اقتصاد - محمد نعمت‌زاده: روز چهارشنبه، هیات‌عالی بانک‌مرکزی به ریاست دکتر فرزین حمایت بانک‌ها از بازار سرمایه را تا سقف ۱۰‌هزار ‌میلیارد‌تومان به تصویب رساند. همچنین هیات‌عالی بانک‌مرکزی در قالب گزارشی مصوب کرد؛بر اساس آن، تملک واحد سرمایه‌گذاری «صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه» توسط موسسات اعتباری بنا به تشخیص رئیس‌کل بانک‌مرکزی، به مدت حداکثر دو سال‌در مصادیق سرمایه‌گذاری غیربانکی مندرج در «دستورالعمل سرمایه‌گذاری در اوراق‌بهادار» لحاظ نشود و مبلغ مصوبه مزبور ۱۰هزار‌میلیارد‌تومان و حسب درخواست موسسات اعتباری و به تشخیص بانک‌مرکزی اعطا خواهد شد. همچنین رئیس بانک‌مرکزی از سازمان بورس خواسته است تا دغدغه سهامداران در نحوه تزریق این منابع به بازار سرمایه را مبنا قرارداده و به‌گونه‌ای برنامه‌‌‌‌‌‌ریزی شود که این مبلغ به‌صورت تاثیرگذار در بازار سرمایه نقش داشته‌باشد.

بیشتر

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر