شماره روزنامه ۶۰۲۳
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۰۳ دنیای اقتصاد

اخبار بورس کالا - روزنامه شماره ۵۹۰۳

  • سرما به رینگ جهانی فولاد زد

    دنیای اقتصاد-راضیه احقاقی: رالی صعود فولاد و سنگ‌‌‌آهن در چین به خط پایان نزدیک می‌شود. کاهش امید فعالان بازار به بهبود داده‌‌‌های اقتصادی چین، افزایش سرما در مناطق داخلی این کشور و کاهش تقاضای فصلی برای محصولات فولادی ساختمانی و افت صادرات با نزدیک شدن به تعطیلات پایان سال میلادی، مهم‌ترین دلایل تغییر وضعیت بازار آهن و فولاد در چین بود. عقب‌گرد قیمت سنگ‌‌‌آهن زنگ خطر کاهش درآمدهای کشورهای اصلی تامین‌‌‌کننده سنگ‌‌‌آهن نظیر استرالیا و برزیل را فراهم می‌کند. بنابراین باید منتظر مقاومت معدن‌‌‌داران این منطقه در مقابل کاهش قیمت‌ها باشیم. کاهش عرضه در صورت عقب‌گرد قیمتی یکی از راهکارهای تامین‌‌‌کنندگان سنگ‌‌‌آهن برای مقابله با جریان کاهشی خواهد بود.
  • عرضه ۴۰دستگاه کامیون کشنده و کامیونت در بورس‌کالا

    تالار خودروی بورس‌کالای ایران ۴دی‌ماه میزبان عرضه ۴۰دستگاه کامیون کشنده امپاور و کامیونت فورس کابین خواب‌دار ۶تن بدون کاربری خواهد بود.به گزارش «کالاخبر»، جزئیات عرضه‌‌‌های کامیون کشنده امپاور و کامیونت فورس متعلق به شرکت بهمن‌دیزل در تاریخ ۴دی‌ماه در بورس‌کالا، به این شرح است:
  • افزایش ظرفیت و تولید زنجیره مس جهانی

    طبق جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین‌المللی مس (ICSG)، فعالان مس جهانی از ابتدای ژانویه تا پایان سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی، حدود ۱۹میلیون و ۸۹۹‌هزار تن مس تصفیه‌شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی، ۱۸میلیون و ۸۹۵‌هزار تن بود که حاکی از افزایش ۵.۳درصدی تولید این محصول است. به گزارش «کالاخبر»، ظرفیت تولید کارخانه‌های مس تصفیه‌شده در جهان نیز طی ۹ماهه ۲۰۲۳ میلادی، ۲۴میلیون و ۹۲‌هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی (۲۳میلیون و ۳۲۸‌هزار تن)، حدود ۳.۳‌درصد افزایش یافت.
  • ضربه بانک‌های مرکزی به قیمت سنگ‌‌‌آهن و مس

    کامودیتی‌‌‌ها با محوریت فلزات آهنی و غیرآهنی، هفته جاری را در بیم و امید تصمیمات بانک‌های مرکزی آسیایی کاهشی آغاز کردند. این در حالی بود که عدم‌رشد نرخ بهره از سوی فدرال‌رزرو در نشست هفته قبل باعث شده بود تا این محصولات هفته گذشته (هفته منتهی به ‌روز جمعه ۱۵دسامبر) را افزایشی به پایان برسانند. به گزارش «اکوایران»، محصولات معدنی و فلزی روز دوشنبه ۱۸دسامبر را با افت نرخ آغاز کردند. به این ترتیب تا اواسط این روز سنگ‌‌‌آهن عیار ۶۳.۵‌درصد وارداتی به بنادر شمالی چین با ثبت افت نرخ ۰.۳۶درصدی به ۱۳۷دلار به ازای هر تن عقب نشست. در معاملات آتی کامکس آمریکا نیز فلز سرخ تا اواسط این روز کاهش ۰.۶۶درصدی داشت و به ۳.۸۵دلار به ازای هر پوند عقب‌نشینی کرد.

بیشتر

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر