شماره روزنامه ۶۰۱۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۸۹۲ دنیای اقتصاد

اخبار بورس کالا - روزنامه شماره ۵۸۹۲

  • ادامه عقبگرد قیمت لیتیوم؟

    دنیای‌اقتصاد: قیمت لیتیوم روند کاهشی را در پیش گرفته است، به طوری که قیمت آن در روز سه‌‌‌شنبه ۵دسامبر به سطح ۱۰۸‌هزار و ۵۰۰یوآن به ازای هر تن رسید که دلیل این کاهش قیمت، افت شدید تقاضاست که باعث تشدید مازاد عرضه در بازار شده است. همچنین پیش‌بینی در خصوص آینده فروش خودروهای برقی در چین مطلوب نیست، از این‌رو میزان تقاضا برای لیتیوم از طرف تولیدکنندگان باتری به‌شدت کاهشی شده است. تحلیلگران معتقدند با توجه به شرایط موجود، در سال آینده نیز روند نزولی قیمت لیتیوم ادامه خواهد داشت و حدود ۳۰‌درصد نسبت به سطح قیمت کنونی کاهش را تجربه خواهد کرد.
  • معاملات شمش طلا در بورس‌کالا از ۲تن عبور کرد

    حجم معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس‌کالای ایران از ابتدای راه‌اندازی تا روز یکشنبه ۱۲آذرماه در آماری خیره‌کننده و در پی استقبال عموم مردم و سرمایه‌گذاران، از ۲تن عبور کرد. امکان مشارکت و سرمایه‌گذاری مردم، آن هم با سرمایه خرد حدود ۳۲۰هزار تومانی به شیوه‌ای امن، مطمئن و آسان از جمله مزایای این ابزار طلایی بورس‌کالاست.
  • گرمای رینگ سیمان در آستانه زمستان

    پاییز هم نتوانست از رونق معاملات سیمان در رینگ صنعتی بورس‌کالا بکاهد. آذرماه کم‌بارش و واهمه از توقف اجباری تولید در واحدهای سیمانی باعث شد تا ظرف دومین هفته از آذرماه بر حجم فروش سیمان از رینگ صنعتی بورس‌کالا افزوده شود، به نحوی که به‌رغم رشد حجم عرضه، ۸۰‌درصد محصول در رینگ سیمان مورد معامله قرار گرفت. به گزارش «اکوایران»، عرضه سیمان در میانه آذرماه امسال بدون کسری ادامه ‌‌دارد. در این شرایط احتمال توقف اجباری تولید برخی واحدها به دلیل آلودگی هوا و ناترازی گاز باعث شده است تا معاملات این محصول در میانه پاییز همچنان پررونق باشد.

بیشتر

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر