شماره روزنامه ۶۱۱۳
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۱۳ دنیای اقتصاد

اخبار بنگاه های صنعتی و معدنی - روزنامه شماره ۶۱۱۳

  • زنجیره ارزش در کانون توجه

    در نخستین روز از پنجمین همایش اقتصاد صنایع پلاستیک در ایران، میزگردی تخصصی با موضوع فرصت‏‏‌ راهبردی سرمایه‌گذاری در زنجیره ارزش پلیمرها با حضور کارشناسان این حوزه برگزار شد که به فرصت‏‏‌ها و تهدیدهای این صنعت پرداخته شد. در این نشست محمد‌حسین بابالو دبیرکل انجمن ملی صنایع پلیمر ایران و دبیر سرویس‌های بورس‌کالا ، نفت و پتروشیمی ، بنگاه‌های صنعتی و معدنی و محیط‌زیست روزنامه «دنیای‌اقتصاد»، وحید حدادی مشاور مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، فوزیه مروت مدیر راهبرد و زیرساخت توسعه محصول، فناوری و نوآوری هلدینگ خلیج فارس، سپهدار انصاری‌نیک مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام، محمدرضا کریمی مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند و داود جعفری‌فر مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام به سخنرانی پرداختند.
  • راهکار فعلی حل ناترازی انرژی

    دنیای‌اقتصاد: دبیر همایش اقتصاد صنایع پلاستیک ایران در پنجمین همایش اقتصاد صنایع پلاستیک با اشاره به اینکه در ۶ماه امسال برای اولین بار شاهد کاهش تقاضا برای خرید مواد اولیه پلیمری بودیم، گفت یکی از دلایل اصلی این موضوع به ناترازی انرژی در کشور برمی‌گردد که با توجه به چشم‌انداز موجود برای حل آن بهترین راهکار واردات انرژی خواهد بود. برمک قنبرپور، عضو انجمن هیات‌مدیره انجمن ملی پلیمر و دبیر همایش هم به‌عنوان یکی از سخنرانان این همایش به بررسی نقش و جایگاه قسمت پلاستیک در اقتصاد پرداخت. وی ابتدا نگاهی گذرا به شاخص‌های کلان اقتصادی انداخت و با بیان اینکه شاهد رشد چندانی در سال‌های گذشته در تولید ناخالص داخلی نبوده‌ایم، گفت: رشد تولید ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال۱۳۹۵ در ۴سال گذشته حدود ۴درصد بوده است. وی همین‌طور به شاخص تولیدناخالص داخلی بر حسب فعالیت‌های اقتصادی اشاره کرد که در آن آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد بخش صنایع و معدن به میزان ۴.۵درصد در سال۱۴۰۲ رشد کرده است.
  • شرکت‌های منطقه گل‌‌‌گهر پیشران صنعت کشور

    مدیرعامل شرکت جهان‌‌‌فولاد سیرجان گفت: پس از انقلاب، اتفاقات خوبی در کشور و به‌خصوص تولیدات فولادی رخ داد. در حقیقت، گل‌‌‌گهر، جهان‌‌‌فولاد و بسیاری از شرکت‌های فولادی متولد انقلاب هستند و بحمدالله با طرح‌‌‌های اجرا شده، چشم‌‌‌انداز ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تن فولاد برای سال ۱۴۰۴، تقریبا امسال محقق می‌شود و در نتیجه نه تنها از واردات و خام‌‌‌فروشی بی‌‌‌نیاز شدیم که به حوزه صادرات نیز وارد شده‌‌‌ایم.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر