علی آذری ارغون درگذشت

علی آذری ارغون تهیه کننده و پژوهشگر پیشکسوت رادیو روز یکشنبه هشتم مهر به دلیل سانحه رانندگی دارفانی را وداع گفت.

وی از برنامه سازان پیشکسوت در رادیو بود که برنامه «فرهنگ مردم» رادیو را بعد از انقلاب احیا کرد. او نویسندگی، تهیه کنندگی و پژوهشگری این برنامه را به عهده داشت.

مخاطبان رادیو به واسطه شنیدن برنامه «فرهنگ مردم» رادیو ایران با فرهنگ‌های مختلف اقوام ایران آشنا شدند. این هنرمند پیشکسوت رادیو از موسیقی های محلی نیز در این برنامه استفاده می کرد که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته بود.

در همین راستا علی بخشی‌زاده معاون صدای رسانه ملی پیام تسلیتی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

وداع با استادی که به محقق بودن زبانزد بود

هوالباقی

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

در نهایت تأسف و تأثر تهیه کننده و پژوهشگر پیشکسوت زنده یاد علی آذری ارقون دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت. این خبر جانسوز بود و به دشواری به باور نشست. شادروان از پیشکسوتان رادیو در عرصه تهیه کنندگی، نویسندگی و پژوهشگری بود.

مرحوم آذری حق بزرگی در پاسداشت میراث فرهنگ شفاهی ایران عزیز داشت. برنامه «فرهنگ مردم» این هنرمند در میان دوستداران رادیو زبانزد بود و به اخلاق و ادب در میان همکاران شهره بود.

بدین وسیله ضایعه فقدان اندوهبار هنرمند توانای رادیو را به همکارانمان در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خصوصاً اهالی رادیو تسلیت می‌گویم، برای آن عزیز سفر کرده غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جزیل از درگاه ایزد منان خواستارم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.