علی جودکی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با «ایرنا»، در خصوص مقایسه آمار اکتشاف، کشف و بهره‌‌‌برداری در استان مرکزی، بیان کرد: ۱۱فقره پروانه اکتشاف در سال ۱۴۰۲ در این استان صادر شد که این آمار در سال ۱۴۰۱ به چهار فقره رسید. تعداد گواهی کشف نیز از پنج‌فقره در سال ۱۴۰۱ به ۱۶فقره در سال گذشته رسید و تعداد ۱۷پروانه بهره‌‌‌برداری هم در سال گذشته با سرمایه‌گذاری ۵۹۵میلیارد ریال صادر شد که این رقم در مدت مشابه قبل از آن، ۱۷فقره با سرمایه‌گذاری ۲۵۳میلیارد ریال بود. وی ظرفیت استخراج معادن استان مرکزی را در سال گذشته ۴۷۰‌هزار تن و در سال قبل از آن ۳۵۱‌هزار تن اعلام کرد و گفت: ذخیره قطعی بخش معادن این استان ۷‌هزار و ۸۳۵‌هزار تن در سال ۱۴۰۱ بود که این عدد سال گذشته ۱۲‌هزار و ۳۶۰‌هزار تن برآورد شد. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی عنوان کرد: ۲۶ نشست ستاد تنظیم بازار سال گذشته در این استان برگزار شد که ۱۴۶مصوبه در پی داشت.

جودکی درباره تعداد واحدهای ثبت‌‌‌نام‌شده در سامانه جامع انبارها در سال گذشته نیز گفت: تعداد این واحدها به یک‌‌‌هزار و ۹۰۸فقره رسید که از این تعداد ۹۸۲فقره تایید، یک‌‌‌هزار و ۹۲واحد در انتظار تایید و ۹۲۶واحد غیرفعال شد.

۳۵ نوع ماده معدنی در معادن استان مرکزی در حال استخراج است که بیشترین تعداد مربوط به معادن تراورتن به میزان ۱۰۹فقره و سنگ لاشه ۱۱۶فقره است و بیشترین تعداد معادن در شهرستان‌‌‌های محلات و ساوه و زرندیه است.