شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۷۵ دنیای اقتصاد

اخبار بلاک چین - روزنامه شماره ۶۰۷۵

  • معاونی که ترامپ را به دام کریپتو انداخت

    دنیای اقتصاد: ترامپی که زمانی ارزهای دیجیتال را «کلاه‌برداری» می‌نامید، در مقام مدافع دارایی‌های رمزنگاری‌شده در کنفرانس بیت‌کوین۲۰۲۴ شرکت کرد و با وعده‌هایی که داد بازار را هیجان‌زده کرد؛ همان‌طور که با انتخاب جی‌دی ونس به‌عنوان معاون اول همه را شگفت‌زده کرد. این سناتور در تغییر مسیر ترامپ چه نقشی داشت؟
  • افزایش احتمال راه‌اندازی ETF ریپل

    میهن بلاک‌چین: به‌دنبال پایان یافتن دعوی حقوقی بین ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال تایید اولین ETF مرتبط با XRP افزایش یافته است. نتیجه‌ این دعوی می‌تواند به‌طور چشمگیری بر بازار تاثیر بگذارد و راه را برای ورود سرمایه‌گذاران سازمانی به ریپل هموار کند. درحالی‌که ریپل پس از موفقیت‌های قانونی اخیر خود، امیدوار است که با صدور حکم نهایی، پرونده به نفع این شرکت به پایان برسد، برخی از تحلیلگران بر این باورند که راه‌اندازی ETF‌های ریپل می‌تواند نقش کلیدی در رشد آینده این ارز دیجیتال ایفا کند. با این حال، هنوز احتمال تجدیدنظرخواهی از سوی هر دو طرف وجود دارد که ممکن است فرآیند را پیچیده‌تر کند و تاثیرات آن را بر بازار به تاخیر بیندازد.
  • تتر قصد دارد نیروی کار خود را تا اواسط سال۲۰۲۵ دو برابر کند

    میهن بلاک‌چین: تتر (Tether)، بزرگ‌ترین صادرکننده استیبل‌کوین جهان، قصد دارد تعداد کارکنان خود را تا اواسط سال۲۰۲۵ دوبرابر کند و به حدود ۲۰۰نفر برساند. پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیرعامل تتر در مصاحبه‌ای با بلومبرگ (Bloomberg) اعلام کرد که این شرکت به‌ویژه بر تیم انطباق خود تمرکز خواهد کرد. آردوینو تاکید کرد که تتر به دنبال حفظ انعطاف‌پذیری و استخدام افراد ارشد است. او همچنین به نیاز به ابزارهای خودکار برای نظارت بر فعالیت‌های احتمالی غیرقانونی در بازارهای ثانویه اشاره کرد. تتر که اخیرا یک استیبل‌کوین با پشتوانه طلا راه‌اندازی کرده، در نیمه اول سال۲۰۲۴ سود بی‌سابقه ۵.۲میلیارد دلاری را ثبت کرده است. عرضه استیبل‌کوین دلاری تتر از ابتدای سال۲۰۲۴ بیش از ۲۵درصد رشد داشته و درحال‌حاضر با ۱۱۵میلیارد دلار در گردش، حدود ۷۰درصد از کل بازار استیبل‌کوین را در اختیار دارد.
  • هنگ‌کنگ شبکه پول‌شویی ۱.۵میلیارد دلاری با ارز دیجیتال را متلاشی کرد

    میهن بلاک‌چین: گمرک هنگ‌کنگ در عملیاتی موسوم به حصارکشی، یک شبکه پیچیده پول‌شویی را که از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کرد، متلاشی کرد. چهار نفر به اتهام پول‌شویی حدود ۱.۵میلیارد دلار از طریق شرکت‌های صوری و ارزهای دیجیتال دستگیر شدند. مظنونین ۳۱ تا ۶۶ساله، از اوت۲۰۲۰ تا اوت۲۰۲۲ این مبلغ را از طریق شرکت‌های تجاری مختلف جابه‌جا کرده‌اند. طبق قوانین هنگ‌کنگ، مجازات این جرم تا ۵میلیون دلار جریمه و ۱۴سال زندان است. حدود ۲.۲میلیون دلار از دارایی‌های مرتبط با این جرم مسدود شده و مدارکی شامل تلفن‌های همراه، کامپیوترها و کیف پول‌های ارز دیجیتال ضبط شده است. این عملیات بخشی از تلاش‌های مستمر مقامات هنگ‌کنگ برای مقابله با جرایم مالی در حوزه ارزهای دیجیتال است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر