شماره روزنامه ۶۰۳۳
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۴۵ دنیای اقتصاد

اخبار بلاک چین - روزنامه شماره ۵۹۴۵

  • فرصت طلایی یا جذابیتی زودگذر؟

    دنیای اقتصاد: امروزه بلاک‌چین تنها در تراکنش‌های دیجیتال و معاملات ارز‏‏‏‏‏‏‌های دیجیتال کاربرد ندارد و این فناوری نوین جهانی در بسیاری از بخش‌های زندگی روزمره از جمله بازی و سرگرمی مورد‌استفاده قرار گرفته‌است. طی یک دهه‌گذشته بازی‌های ویدئویی به بخشی جدانشدنی از سرگرمی‌میلیون‌ها نفر در سراسر جهان تبدیل شده‌اند و علاوه‌بر نوجوانان و جوانان، بزرگسالان و حتی افراد مسن نیز به این بازی‌ها علاقه نشان‌داده‌اند. صنعت بزرگ و پرسود بازی و سرگرمی توجه توسعه‏‏‏‏‏‏‌دهندگان بلاک‌چینی را نیز به خود جلب کرده است و بازیکنان شاهد عرضه بازی‌های جدیدی بر بستر بلاک‌چین هستند.
  • ریپل باید اسناد مالی خود را ارائه کند

    میهن بلاک‌چین: روز دوشنبه، دادگاه با درخواست SEC برای مجبور‌کردن ریپل جهت ارائه اسناد مالی آن موافقت کرد تا دادگاه بتواند جریمه‌‌‌‌‌‌های این شرکت را تعیین کند. اکنون، ریپل باید صورت‌های مالی ۲۰۲۳-۲۰۲۲ و قراردادهای مربوط به‌فروش نهادی XRP را ارائه دهد، همچنین باید به سوالات مربوط به میزان درآمدهای فروش نهادی XRP که دریافت کرده، پاسخ دهد. به نقل از کوین گیپ، کمیسیون بورس و اوراق‌بهادار آمریکا (SEC) در شکایت علیه ریپل لبز (Ripple Labs) بر سر موضوع دسترسی به‌صورت‌های مالی این شرکت به یک پیروزی دست‌یافت.
  • لزوم قانون‌گذاری در حوزه فناوری وب ۳.۰

    خدایار سعیدورزی/کارشناس حقوق فناوری
    از جمله مهم‌ترین پیشرفت‌های حوزه IT در سال‌های اخیر، توسعه نسل سوم اینترنت موسوم به WEB۳ است که تلفیق فناوری بلاک‌چین و اینترنت است و عرصه نوینی را به روی پژوهشگران گشوده است. از ایجاد فضاهای استفاده از رمزارزها و پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری بر بستر بلاک‌چین (DeFi) گرفته تا متاورس و خرید و فروش زمین‌‌‌‌‌‌‌ها و تجارت متاورسی و قراردادهای هوشمندی که این مناسبات نوین را سازمان می‌دهد، همگی از محصولات این نسل نوین دانش است.
  • این‌بار خالق اتریوم قربانی شد

    رمزارز نیوز: ویتالیک بوترین، خالق و هم‌‌‌‌‌‌بنیان‌گذار اتریوم، دوباره با استفاده از فناوری دیپ‌فیک قربانی کلاهبرداران شد.کارشناسان شرکت امنیتی سرتیک (CertiK) ویدئوی جدیدی را در مورد دیپ‌فیک منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد بوترین یک وب‌سایت فیشینگ را تبلیغ می‌کند که در واقع، برای تخلیه کیف‌پول کاربران طراحی شده‌است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر