شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۹۴ دنیای اقتصاد

اخبار باشگاه اقتصاددانان - روزنامه شماره ۶۰۹۴

  • هوش مصنوعی و معادلات جدید

    پرهام پهلوان: گسترش ابزارهای هوش مصنوعی در سراسر جهان، می‌‌‌‌تواند به معنای یک تغییر اساسی در فضای کسب‌‌‌‌وکار، معاملات مالی، سرمایه‌‌‌‌گذاری، کشورداری، امور اداری و ... باشد. شاید هوش مصنوعی به یکی از الزامات زیست بشری تبدیل شده باشد و دیگر کمتر فعالیتی را پیدا کنید که مستقیم یا غیرمستقیم از این ابزارها استفاده نکند. «باشگاه اقتصاددانان» در این پرونده به تغییرات و تحولات کسب‌‌‌‌وکارها و مشاوره‌‌‌‌های مالی در بستر هوش مصنوعی پرداخته است.
  • لزوم نگاه نو به جایگاه نیروی کار در اقتصاد دیجیتال

    دکتر سید هادی سجادی / عضو هیات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران
    توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، رایانش و ایجاد پلت‌فرم‌‌‌های جدید ارائه خدمات برخط و اهمیت یافتن نقش اقتصاد دیجیتال در نظام اقتصاد کلان کشورها، تحولات مهمی را در زمینه کار و نیروی کار ایجاد کرده است. مشاغل حوزه‌‌‌های مرتبط با رایانش‌درصد فزاینده‌‌‌ای از اشتغال کلی کشورها را تشکیل می‌دهند. داده‌‌‌های کشورهای OECD رشد مشاغل متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات را بیشتر از بقیه مشاغل نشان می‌دهد. در حال حاضر، اشتغال در صنعت ICT و به کارگیری مهارت‌‌‌های متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات، تا ۵‌درصد از کل اشتغال را در کشورهای OECD تشکیل می‌دهند و کاربرانی که از فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌صورت زیاد استفاده می‌کنند، بیش از ۲۰‌درصد از کل کارکنان را تشکیل می‌دهند.
  • چالش‌های مشاور هوش مصنوعی

    مسلم تقی‌زاده/پژوهشگر هوش مصنوعی دانشگاه تهران
    در چشم‌انداز دائمی در حال تحول مشاوره هوش مصنوعی، متخصصان اغلب خود را با چالش‌های بی‌شماری مواجه می‌یابند که نیازمند راه‌حل‌های نوآورانه است. درک و رسیدگی به این موانع برای حصول اطمینان از نتایج موفق در پروژه‌های مشاوره ضروری است. بیایید برخی از چالش‌های رایج در مشاوره هوش مصنوعی را بررسی کنیم و در مورد استراتژی‌های موثر برای غلبه بر آنها بحث کنیم. فناوری هوش مصنوعی مترادف با تغییر است. همگام بودن با جدیدترین فناوری‌‌‌ها می‌تواند دلهره‌‌‌آور باشد، اما برای مشاوران بسیار مهم است که به طور مداوم مهارت خود را ارتقا دهند. ایجاد فرهنگ یادگیری مستمر در تیم خود و تقویت مشارکت با کارشناسان فناوری می‌تواند به غلبه بر این چالش کمک کند.
  • صنعت بیمه و تحول دیجیتال

    مهرنوش چراغی/کارشناس صنعت بیمه
    تحول دیجیتال کم‌‌‌کم به موضوع بنیادی سازمان‌ها در سراسر جهان تبدیل شده و پیش‌بینی می‌شود شرکت‌هایی که قادر به تطبیق ساختار خود با تغییرات عصر دیجیتال نباشند، از این رقابت بیرون خواهند ماند. به این ترتیب بسیاری از کسب و کارها محو شده و شرکت‌هایی از این رقابت جان به در خواهند برد که بتوانند خود را با این تغییرات هم‌‌‌گام سازند. به‌‌‌واقع، تحول دیجیتال نوعی بازنگری اساسی در نحوه عملکرد سازمان با محوریت فناوری‌‌‌های تحول‌‌‌آفرین است. اینترنت اشیا، رایانش ابری، اپلیکیشن‌‌‌های موبایل، رسانه‌‌‌های اجتماعی، واقعیت مجازی‌‌‌، تجزیه و تحلیل پیشرفته‌‌‌، یادگیری ماشین و بلاک‌چین از مهم‌ترین فناوری‌‌‌های تحول‌‌‌آفرین هستند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر