شماره روزنامه ۶۰۱۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۳۹ دنیای اقتصاد

اخبار بازرگانی - روزنامه شماره ۵۹۳۹

  • کمپین تجاری علیه چین

    دنیای اقتصاد -گروه بازرگانی: نگرش بلوک غرب نسبت به صادرات چین بدبینانه‌تر شده‌است. کشورهای غربی هم بیشتر از پایگاه‏‏‏‏‏‏‌های صنعتی داخلی خود محافظت می‌کنند و هم نسبت به اینکه چین در نهایت به یک اقتصاد متفاوت تبدیل شود، تردید بیشتری دارند. مقامات چینی به سختی می‌توانند شرکای تجاری خود را از دعوا بر سر دامپینگ منصرف کنند.
  • چالش‌های گرفتن انحصار از اشخاص خاص‌

    دنیای‌اقتصاد: قائم‌‌‌‌‌‌مقام وزیر جهادکشاورزی گفت: باید بپذیریم در شرایط تحریم نیز می‌توان تجارت با کشورها را توسعه داد و سازوکارهای جایگزین ایجاد کرد، امروز بر‌‌‌‌‌‌خلاف سال‌های قبل مسیرهای واردات جدیدی ایجاد شده‌است.
  • رئیس جدید اتاق ایران: قیمت ارز به‌زودی به محدوده‌های قبل برمی‌گردد

    رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه نباید برای التهابات این روزهای بازار ارز به‌دنبال دلیل علمی و اقتصادی بود، گفت: بانک‌مرکزی برای مدیریت بازار، ارز کافی در اختیار دارد و قیمت ارز به محدوده هفته‌های گذشته بازمی‌گردد.
  • کام عراقی‌‌‌‌‌ها دیگر با تولیدات ایران شیرین نمی‌شود

    دنیای‌اقتصاد: هشتمین جلسه کمیسیون تسهیل و توسعه‌تجارت اتاق بازرگانی تهران با حضور مسوولان سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد و مشکلات فعالان اقتصادی در این حوزه موردبحث و بررسی قرارگرفت. در هشتمین جلسه کمیسیون تسهیل و توسعه‌تجارت اتاق تهران، فعالان اقتصادی از فرسودگی تجهیزات بنادر و فقدان نگاه کارشناسی در افزایش تعرفه‌های انبارداری انتقاد کردند؛ در نقطه مقابل نیز مسوولان سازمان بنادر و دریانوردی، در این جلسه اعلام کردند که افزایش تعرفه‌‌‌‌‌ها در نهایت به نفع صاحبان‌کالا تمام خواهد شد، زیرا به ارتقای خدمات منجر می‌شود.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر