تخلیه و بارگیری ۷۰ میلیون تن کالا از ابتدای سال

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون در همه بنادر تجاری کشور بالغ بر ۷۰ میلیون تن تخلیه و بارگیری انواع کالاها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: هیچ شرایطی موجب نشده حتی یک ساعت بنادر کشور دچار رکود و توقف شوند و تمامی اسکله‌ها و بنادر برای تخلیه و بارگیری انواع محموله‌ها فعال هستند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در بنادر هرمزگان به ویژه بندر شهید رجایی، فعالیت‌ها بی‌وقفه ادامه دارد و از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون بالغ بر ۳۶ میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا و ۶۷۰ هزار TEU تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید رجایی صورت گرفته است.

راستاد تا‌کید کرد: باوجود تحریم‌ها و تهدیداتی که به‌صورت ناعادلانه و غیرقانونی بر کشور تحمیل شده است و همچنین تلاش‌هایی که برای ایجاد مشکل در زمینه فعالیت‌های بندری صورت می‌گیرد، روند حمل و نقل و تجارت دریایی کشورمان مناسب است.

وی اظهار کرد: فعالیت‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای در بنادر کشور با قوت به پیش می‌روند و عمدتا در چارچوب برنامه زمان‌بندی است و امیدواریم تعداد قابل‌توجهی از پروژه‌های توسعه‌ای تا‌ پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: بخشی از این سرمایه‌گذاری‌ها توسط سازمان بنادر و دریانوردی برای ایجاد زیربناها و زیرساخت‌های بندری انجام شده و بخش قابل‌توجهی از آن نیز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در راستای ایجاد روبناها و تجهیزات بندری است.

راستاد همچنین در جریان بازدید از بندر امام خمینی(ره)، با اشاره به روند مستمر و بی‌وقفه تخلیه و بارگیری انواع کالا در بنادر، تصریح کرد: بیش از ۸ میلیون تن کالای اساسی در ۷ ماه سال‌جاری در مجتمع بندری امام خمینی(ره)، تخلیه شده است.

وی با اشاره به رشد ٣۶ درصدی حمل‌ونقل ریلی کالاهای اساسی در بندر امام (ره)، افزود: تمام فعالیت‌های عملیاتی در بندر امام (ره) بدون وقفه در حال انجام است و ارائه خدمات به متقاضیان به‌صورت منظم صورت می‌گیرد. روند فعالیت‌ها، ارائه خدمات و ساخت‌وساز پروژه‌‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری در بندرامام خمینی‌(ره) نیز بسیار مطلوب است.