شماره روزنامه ۶۱۲۶
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۲۶ دنیای اقتصاد

اخبار بازار پول و ارز - روزنامه شماره ۶۱۲۶

  • ورود سکه به کانال ۵۰

    دنیای اقتصاد: قیمت سکه طلا طرح جدید در معاملات بازار روز دوشنبه وارد کانال ۵۰ میلیون تومانی شد. فعالان بازار معتقدند که سوخت افزایشی این روزهای بازار طلا و سکه ریسک‌های مرتبط با مناقشات منطقه‌ای است. به عقیده این افراد تحرکات چندروز گذشته طرفین درگیر در غرب آسیا موجب افزایش سطح انتظارات تورمی شده است.
  • کارنامه تامین مالی ۱۴۰۲

    دنیای اقتصاد: مشاور رئیس کل دیوان محاسبات کشور به تشریح مهم‌ترین موارد مطرح‌شده در گزارش تفریغ بودجه سال۱۴۰۲ با موضوع تامین مالی داخلی پرداخت. سخنگوی هیات عمومی دیوان محاسبات کشور از انتشار ۳۵۱.۳همت اوراق مالی اسلامی شامل اسناد خزانه و اوراق مرابحه عام در سال۱۴۰۲ خبر داد. همچنین او آماری درخصوص موضوعاتی از جمله بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی بابت خط اعتباری، بدهی دولت به شرکت توانیر و میزان اوراق مشارکت منتشرشده توسط شهرداری ارائه داد.
  • صعود قیمتی بیت‌کوین

    دنیای اقتصاد: قیمت بیت‌کوین روز گذشته به بالاترین سطح در دو هفته اخیر صعود کرد. زیرا واکنش بازار به داده‌های ناامید‌کننده چین و آخرین تلاش‌های پکن برای تحریک رشد اقتصادی، اشتیاق سفته‌بازان را از بازار سهام این کشور به بازار کریپتو هدایت کرد. معاملات بیت‌کوین در قیمت ۶۲ هزار و ۸۵۰ دلار گشایش شد و پس از گذر از مقاومت ۶۳ هزار دلاری به کانال ۶۶ هزار دلار وارد شد.
  • ۳۷.۲ ‌میلیارد دلار ارز واردات تامین شد

    بانک مرکزی: بانک مرکزی از اول فروردین ماه تا ۲۳ مهر ماه امسال، ۳۷ میلیارد و ۲۱۰ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در این مدت برای کالاهای اساسی و دارو ۸ میلیارد و ۱۳۱ میلیون دلار، برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۹ میلیارد و ۹۹۰ میلیون دلار، برای خدمات ۸۶۶ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات ۸ میلیارد و ۲۲۳ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفته است.
  • ایران عضو و سهامدار بانک بریکس می‌شود

    بانک مرکزی: رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: بانک توسعه جدیدی که توسط بریکس ایجاد شده است می‌تواند بسیاری از اهداف توسعه کشورهای عضو بریکس را دنبال کند. بنابراین امیدواریم که بانک توسعه جدید (NDB) این نقش را برای کشورهای عضو بریکس ایفا کند و ما قصد داریم عضو و سهامدار این بانک شویم. با اشاره به اینکه در دومین اجلاس روسای بانک مرکزی کشورهای عضو گروه بریکس توافقات بسیار خوبی در زمینه مالی و پولی صورت گرفته است، تصریح کرد: ایران در دوره‌‌‌ای که روسیه دبیر بریکس بود، توافقات خوبی با بانک مرکزی روسیه انجام داد و ما در مورد اتصال شبکه‌های کارت و همکاری‌‌‌های مالی و پولی توافقات خوبی داشتیم که همه آنها را در بریکس مطرح کردیم. او ادامه داد: به عنوان مثال، امروز در بریکس موضوع پرداخت مبادلات به ارزهای محلی یکی از مسائل مطرح شده بود و توافق بسیار خوبی در این زمینه حاصل شد. همچنین توافقات خوبی در مورد پرداخت‌‌‌های ذخیره جهانی و استفاده از اوراق بهادار برای پرداخت‌‌‌ها صورت گرفت.
  • نحوه تامین و پرداخت ارز مسافرتی به زائران عمره مفرده

    بانک مرکزی: تامین و پرداخت ارز (اسکناس) مسافرتی به میزان ۵۰۰یورو یا معادل آن به سایر ارزها به زائران عمره مفرده با رعایت سایر ضوابط فروش ارز مسافرتی بلامانع است. بر اساس مکاتبات این بانک و سازمان حج و زیارت در ارتباط با «نحوه تامین و پرداخت ارز مسافرتی به زائران در ایام عمره مفرده»؛ تامین و پرداخت ارز (اسکناس) مسافرتی به میزان ۵۰۰یورو یا معادل آن به سایر ارزها به زائران عمره مفرده با رعایت سایر ضوابط فروش ارز مسافرتی (موضوع بند (۴۴) قسمت «ب» بخش سوم مجموعه مقررات ارزی) بلامانع است. ضمنا با توجه به ‌اینکه سازمان حج و زیارت فهرست زائران حج عمره مفرده را به بانک ملی ایران (به‌صورت سیستمی یا نامه فیزیکی) اعلام می‌کند، فروش ارز مسافرتی زائران حج عمره صرفا در تطابق با فهرست مذکور، بدون ارائه بلیت و گذرنامه در محل شعب بانک ملی ایران در داخل شهر امکان‌پذیر است. بند (۴۴) قسمت «ب» بخش سوم مجموعه مقررات ارزی به شرح زیر است:

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر