شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۰۳ دنیای اقتصاد

اخبار بازار پول و ارز - روزنامه شماره ۶۱۰۳

  • ماموریت میلی برای انضباط مالی

    دنیای اقتصاد: خاویر میلی، رئیس‌جمهور لیبرتارین آرژانتین اعلام کرده است که قصد دارد تا سال آینده کسری بودجه کشور را به‌طور کامل از بین ببرد و با وجود رکود اقتصادی شدید، بر تعهدات خود به انضباط مالی پایبند بماند. او با هدف افزایش حمایت عمومی و همچنین تحت فشار گذاشتن قانون‌گذاران، سخنرانی سالانه بودجه را به یک برنامه زنده ملی تبدیل کرد.
  • بازار ارز در جست‌وجوی کانال امن

    دنیای اقتصاد: روز گذشته روند نرخ شاخص‌های ارزی در معاملات غیررسمی مثبت شد. برخی از تحلیلگران معتقدند که انتظارات تورمی با یک روز تاخیر به بازار رسیده است. در این میان برخی دیگر از کارشناسان نیز معتقدند که بازار درحال جست‌وجوی بازه نوسان مناسب است و روند مثبت دیروز در راستای اصلاح روند کاهشی ۱۰ روز اخیر صورت پذیرفته است.
  • ۱۰۰همت وام ازدواج و فرزند پرداخت شد

    بانک مرکزی: رئیس‌کل بانک مرکزی از پرداخت ۱۰۰همتی تسهیلات ازدواج و فرزندآوری از ابتدای سال تا ۲۵ شهریورماه خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تامین منابع لازم برای پرداخت بیشتر از ۲۰۰همت تسهیلات تکلیفی پیش‌بینی شده است و به زودی روش‌های پرداخت دیگری برای تسهیلات ازدواج و فرزند پس از نهایی شدن اجرایی می‌شود.
  • پرداخت وام به کارکنان تمام ارگان‌ها باید شفاف‌ شود

    مهر: رئیس پژوهشکده پولی و بانکی ضمن بیان ضرورت کسب استانداردهای جهانی برای اصلاح نظام بانکی اظهار کرد: پرداخت وام به کارکنان تمام ارگان‌ها باید شفاف‌ شود.کوروش پرویزیان، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی در همایش بانکداری اسلامی اظهار کرد: گستره عملیات و خدمات بانکی در ماده۸ بند۱۱ قانون بانک مرکزی که در سال ۱۴۰۲ تصویب شده، آمده است. البته ۱۵قانون از قانون پولی و بانکی سال۵۱ در قانون جدید تثبیت شده که شامل گستره عملیات و خدمات بانکی است. ضمن اینکه قانون بانکداری بدون ربا مصوب سال۱۳۶۳ نیز برقرار است. قانون جدید بانک مرکزی در ۶۷ماده مصوب شده است که در آن عمده مواد قانون سال۵۱ به جز ۱۵مورد نسخ شده است.
  • اثرات جانبی سیاست انبساطی

    دنیای اقتصاد: فدرال رزرو آماده است تا از روز چهارشنبه کاهش نرخ بهره را آغاز کند و به مرور زمان این کاهش‌ها تکرار خواهند شد. با اینکه نرخ بهره می‌تواند به رونق اقتصادی کمک کند، اما ممکن است نتایج دیگری هم به دنبال داشته باشد. بازار مسکن آمریکا بین کسانی که مالک هستند و خریدارانی که توانایی خرید خانه را ندارند تقسیم شده است. کاهش نرخ بهره کمک چندانی به کاهش شکاف بین این دو نخواهد کرد.
  • سهم ۶.۸ میلیارد دلاری تامین کالاهای اساسی و دارو

    بانک مرکزي: بانک مرکزی از اول فروردین ماه تا ۲۶شهریور ماه امسال ۳۱ میلیارد و ۸۲۲ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر