شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۸۱ دنیای اقتصاد

اخبار بازار پول و ارز - روزنامه شماره ۶۰۸۱

  • دلار در کف کانال ۵۹

    دنیای اقتصاد: بازار ارز تهران در حال فاصله گرفتن از ریسک‌های قدیمی و جدید است. عدم گسترش آتش درگیری‌های نظامی در منطقه از یکسو و سیگنال مثبت دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا از سوی دیگر سبب شده تا بازار ارز در شرایط تخلیه فشار قرار بگیرد. در همین راستا نرخ دلار آزاد در بازار روزهای پایانی هفته گذشته به کف کانال ۵۹ هزار تومانی رسید.
  • دستاورد سوم دولت لیبرتارین

    دنیای اقتصاد: اگرچه با شروع ریاست‌جمهوری میلی، تورم آرژانتین با جهش مواجه شد، اما با گذشت زمان و کنترل کسری بودجه دولت، میلی توانست روند تورم را در این کشور تغییر دهد. در ماه گذشته میلادی نرخ تورم ماهانه آرژانتین در کمترین میزان دوسال‌ونیم اخیر قرار گرفت.
  • ‌رکورد تاریخی طلای جهانی

    دنیای اقتصاد: همراه با افزایش احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو و افزایش انتظارات سرمایه‌گذاران در این خصوص، قیمت هر اونس طلای جهانی به بالاترین حد تاریخی خود رسید. معاملات طلای جهانی، روز گذشته در قیمت ۲۴۵۶دلار گشایش شد و تنها در عرض چند ساعت، قیمت آن تا سطح ۲۵۰۰دلار نیز رسید. به نظر می‌رسد علت این رکوردزنی به افت ناامیدکننده بازار مسکن، کاهش ارقام شاخص دلار و کاهش بازدهی اوراق خزانه مربوط است. به علاوه، تنش‌های ژئوپلیتیک از رشد قیمت طلا پشتیبانی می‌کند.
  • تاکید بانک مرکزی بر تسریع در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری

    بانک مرکزی: قائم مقام بانک مرکزی با تاکید بر تسریع و تسهیل پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرندآوری به متقاضیان توسط شبکه بانکی طبق اعتبار تخصیص‌یافته در ابتدای سال به هر یک از بانک‌های عامل گفت: تمام بانک‌ها مکلف هستند حداکثر تا پایان مردادماه، سهمیه تکلیفی پنج‌ماه امسال را در زمینه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به متقاضیان عملیاتی کنند و از سوی دیگر نیز، سهمیه تکلیفی ۶ماهه خود در زمینه تسهیلات ازدواج را تا پایان مردادماه جاری به متقاضیان در نوبت دریافت این دسته از تسهیلات، پرداخت کنند.
  • تعیین تکلیف بدهکاران بیمه‌ای منتظر تصمیم شورای عالی بیمه است

    ایسنا: رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به موضوع ابربدهکاران بیمه‌ای گفت: دو گام مهم برای جلوگیری از افزایش مطالبات از بدهکاران بیمه‌ای برداشته شده که تصویب و تعیین تکلیف آن در گرو تصمیم شورای عالی بیمه است.بهمن ماه سال گذشته، بیمه مرکزی فهرستی از بدهکاران عمده را منتشر کرد که نشان از بدهی ۱۰.۷همت (هزار میلیارد تومان) بدهکاران به شرکت‌های بیمه‌ای داشت. افزایش حجم بدهی سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های بیمه‌گذار به شرکت‌های بیمه و عدم وصول مطالبات آنها، موجب افزایش ریسک شرکت‌های بیمه‌ای می‌شود و در صورت بروز حوادث و رخدادهای بزرگ طبیعی و غیر طبیعی، امکان جبران و پرداخت خسارات در این شرکت‌ها کاهش می‌یابد و پیامد نهایی آن ناترازی در صنعت بیمه است.
  • حراج شمش طلا یکشنبه برگزار می‌شود

    مرکز مبادله ايران: متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران می‌توانند با واریز مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال (۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه‌الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۷ مرداد ماه، در چهل و چهارمین حراج این مرکز شرکت کنند. به گزارش مدیریت ارتباطات مرکز مبادله ایران، چهل و چهارمین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، روز یکشنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. این حراج از ساعت ۱۲ تا ۱۶ در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد. طی ۴۳ حراج شمش طلای برگزار شده در مرکز مبادله ایران، ۸۱۷۳ کیلوگرم شمش به ارزش بیش از ۳۵.۷ هزار میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفته است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر