شماره روزنامه ۶۰۲۹
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۰۷ دنیای اقتصاد

اخبار بازار پول و ارز - روزنامه شماره ۵۹۰۷

  • ۱۰ بانک برتر ۲۰۲۳

    دنیای اقتصاد: نشریه فوربس در گزارشی ۱۰بانک برتر جهانی را بر اساس ارزش بازاری آنها در سال۲۰۲۳ رتبه‌بندی کرد. در این رتبه‌بندی ۴بانک متعلق به آمریکا، ۴بانک متعلق به چین، یک بانک متعلق به هند و یک بانک نیز متعلق به بریتانیا بوده است.
  • اثری از اثر ژانویه نیست

    دنیای اقتصاد: مشاهدات به‌عمل آمده از روند بازار ارز در معاملات ابتدای زمستان سال‌های گذشته حاکی از آن است که با فرا رسیدن روز‌های تعطیل سال جدید میلادی، رشد قیمت محسوسی در نرخ ارز صورت می‌گرفت. این رشد قیمت که تحت تاثیر رشد سطح تقاضای ارز رخ می‌داد تا روز‌های میانی دی ماه ادامه داشت. اما اکنون به‌نظر می‌رسد خبری از اثر ژانویه در بازار تهران نیست.
  • مالیات طلا و جواهر تغییر نکرده است

    سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: هیچ‌گونه نرخ جدید یا پایه جدید مالیاتی برای طلافروشان وجود ندارد. مهدی موحدی ‌‌‌بک‌‌‌نظر گفت: هیچ نرخ جدید یا پایه جدید مالیاتی برای طلافروشان وجود ندارد و فقط تکلیفی که از قبل برای آنها درنظر گرفته شده بود، این است که طلافروشان مصنوعات طلا و پلاتین بر اساس جزء ۴ بند «ب» ماده ۲۶ قانون مالیات ارزش‌افزوده مصوب ۱۴۰۰ مکلف هستند که از اول دی ۱۴۰۲ به سامانه مؤدیان مالیاتی متصل شوند و صورت‌حساب‌‌‌های خرید و فروش طلا و جواهر را در این سامانه بارگذاری کنند و این در راستای الزام قانون تسهیل کسب‌وکارها است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر