رئیس کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی در این رابطه یادآور شد: کشور‌‌‌های دیگر دنیا هم به همین شکل رفتار می‌کنند. به این معنا که موضوعات مربوط به استفاده مالی برای مدیریت بازار‌‌‌ها چه ارز و چه اوراق بهادار را یک ضرورت می‌‌‌دانند و در همین راستا برنامه‌ریزی خود را عملیاتی می‌‌‌سازند.

نماینده مردم کرمان در این خصوص تاکید کرد: اقداماتی که اخیرا از سوی بانک مرکزی در خصوص انتشار اوراق ارزی و سکه انجام شد، حتما کمک‌کننده خواهد بود، البته به انجام اصلاحاتی در آیین‌نامه و نحوه اجرایی آن نیازمند است زیرا استقبال خوبی از بعضی ابزار‌‌‌ها صورت نگرفته، البته برخی دیگر هم بسیار مورد توجه بوده است. در مجموع موارد فوق نشان از حرکت مثبتی در این زمینه دارد، چنانچه اشکالات اجرایی برطرف شود، قطعا بر میزان استقبال‌‌‌کننده‌‌‌ها هم افزوده خواهد شد.

 منابع ارزی کشور در تاریخ دوران تحریم کم‌‌‌سابقه‌‌‌ است

پور ابراهیمی درباره افزایش سقف تسهیلات و حوالجات ارزی به تجار اظهار کرد: میزان منابع ارزی به کشور بر اساس اخبار رسیده به واسطه افزایش فروش نفت از یک‌میلیون بشکه تجاوز کرده و این مساله در تاریخ سال‌های تحریم هم کم سابقه بوده و هم اینکه نشان‌دهنده افزایش دسترسی به منابع است و بر اساس آن میزان ارز ارائه شده در سامانه نیما به شدت از رشد قابل‌توجهی برخوردار بوده است. او در ادامه ابراز کرد: مفهوم رشد ورودی ارزی به کشور در این است که امکان تخصیص ارز برای تقاضا‌‌‌ها مخصوصا مواد اولیه و تجهیزات سرمایه‌گذاری امکان‌‌‌پذیر شده است.