صعود رمزارزها با تایید ابزار جدید

در پی این خبر بیت‌کوین نیروی لازم برای حرکت به سمت سقف تاریخی خود را پیدا کرد و در روز گذشته توانست تا اواسط کانال ۶۲ هزار دلاری پیشروی کند. به نظر می‌رسد در صورت آغاز فعالیت این صندوق در روز دوشنبه بیت‌کوین بتواند سقف تاریخی جدیدی را برای خود به ثبت برساند. سایر ارزهای دیجیتال نیز با پیروی از پادشاه دنیای دیجیتال صعودی شدند. دومین ارز بزرگ بازار، اتریوم در روز گذشته با رشدی ۴‌درصدی به مرز ۴ هزار دلار بازگشت.

  گام بعدی در قانونی‌شدن رمزارزها

معاملات آتی بیت‌کوین به احتمال زیاد از روز دوشنبه آغاز می‌شود. جیمز سیفارت، تحلیل‌گر بلومبرگ گزارش کرده است که از روز دوشنبه صندوق قابل معامله بیت‌کوین معاملات خود را آغاز خواهد کرد. این خبر هنوز به طور رسمی تایید نشده است، اما بعید به نظر می‌رسد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده مانع از فعالیت صندوق معاملاتی این شرکت شود. طرفداران بیت‌کوین سال‌هاست که در حال اعمال فشار به تنظیم‌کننده مربوطه برای تصویب صندوق قابل معامله بیت‌کوین هستند.

صندوق قابل معامله به‌طور کلی یک وسیله سرمایه‌گذاری است که عملکرد یک دارایی یا گروه‌های خاص دارایی را ردیابی می‌کند. صندوق‌های قابل معامله به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهند که بدون اینکه صاحب شکل خاص دارایی باشند، بتوانند به معامله آن بپردازند. صندوق‌های قابل معامله برای افرادی که تمایل دارند فقط بر سود و زیان تمرکز کنند، جایگزین ساده‌تری برای خرید و فروش ارائه می‌دهد. از آنجا که بسیاری از صندوق‌های قابل معامله سنتی، سبدهای بزرگ‌تری از دارایی را با یک ویژگی مشترک - به عنوان مثال تمرکز بر پایداری - هدف قرار می‌دهند، به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا با خرید سهام این صندوق‌ها به راحتی دارایی‌های خود را متنوع کنند.

سهام صندوق قابل معامله بیت‌کوین، سهامی است که قیمت محبوب‌ترین ارز دیجیتال در جهان را نمایان می‌کند. این امر به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا بدون گذراندن مراحل پیچیده معامله بیت‌کوین، از طریق این صندوق خرید کنند. علاوه بر این، از آنجا که دارندگان سهام صندوق، مستقیما روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری نمی‌کنند، نباید نگران روش‌های پیچیده نگهداری و امنیت مورد نیاز سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال باشند. این اتفاق می‌تواند قدم بزرگی برای ورود بخش جدیدی از سرمایه به بازار ارزهای دیجیتال باشد. چرا که با شروع فعالیت این صندوق‌ها و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، افراد عادی که به عنوان معامله‌گر شناخته نمی‌شوند نیز می‌توانند در این بازار نقش داشته باشند.

  واکنش بازار به مجوز فعالیت

در پی اخبار مجوز فعالیت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده بازار ارزهای دیجیتالی جان تازه‌ای گرفت. بیت‌کوین بعد از رسیدن این خبر توانست با حجم قابل‌قبولی مقاومت ۶۰ هزار دلاری را پشت سر بگذارد و اکنون در مسیر پیشروی خود مقاومت ۶۳ هزار دلاری را می‌بیند که سقف تاریخی آن نیز به حساب می‌آید. سایر ارزهای دیجیتالی نیز تقریبا توانستند در مدار صعود قرار بگیرند. اتریوم که دومین رمزارز بزرگ بازار است، طی سه روز گذشته با رشدی ۱۷ درصدی توانست تا ۴ هزار دلار پیشروی کند و در صورت گذر از این کانال قیمتی، می‌تواند به سقف تاریخی خود یورش ببرد. در پی رشد اخیر رمزارزها، ارزش کلی بازار نیز با رشد بیش از ۴ درصدی به ۲ تریلیون و ۵۰۰ میلیارد دلار رسید.