شماره روزنامه ۶۱۲۶
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۲۶ دنیای اقتصاد

اخبار بازار نفت - روزنامه شماره ۶۱۲۶

  • قدرت‏‏‏‏‌نمایی ناوگان نفتی روسیه

    دنیای اقتصاد -حمید ملازاده: در شرایطی که تحریم‌های سختی به دلیل جنگ اوکراین بر روسیه تحمیل‌شده، این کشور توانسته با خلاقیت و ابتکار عمل، ناوگان حمل نفت و گاز خود را به طرز فوق‏‏‏‏‌العاده‏‏‏‏‌ای توسعه دهد. در طول یک سال‌گذشته، تعداد نفتکش‌های روسی نزدیک به ۷۰‌درصد رشد داشته و صادرات نفت از این طریق به طرز چشمگیری افزایش یافته‌است. این رشد نشان‌دهنده توانایی روسیه در تطبیق با شرایط سخت و تغییر در مسیرهای تجاری به‌منظور دورزدن تحریم‌ها است.
  • نفت در دوئل با سیاست

    دنیای اقتصاد - پیمان قناعتی‌فرد: بازار جهانی نفت در ماه‌های اخیر نوسانات بسیاری را تجربه کرده‌است. از افت شدید قیمت گرفته تا تغییرات غیرمنتظره در سمت تقاضا و عرضه، در حقیقت این صنعت با چالش‌های بی‌شماری دست‌وپنجه نرم می‌کند. آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی(IEA)، تاکید می‌کند که بازار انرژی، دوره‏‏‏‏‌ای از تلاطم قابل‏‏‏‏‌توجه را تجربه می‌کند که ناشی از عوامل کلان اقتصادی و ژئوپلیتیک است.
  • سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها برای کاهش انتشار کربن

    رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه پتروشیمی‌ها در حوزه کاهش انتشار کربن ۴‌میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند، تصریح کرد: باید به برندسازی در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی توجه بیشتری شود.
  • افت بهای برنت در پی ضعف اقتصاد چین

    تداوم نگرانی‌ها درباره کُند‌بودن رشد اقتصادی چین و اثر منفی آن بر تقاضا برای نفت‌خام، قیمت این کالای راهبردی را کاهش داد.
  • برگزاری نشست مشترک اوپک و جی‌ئی‌سی‌اف

    پنجمین نشست بلندپایه مشترک سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) در حوزه انرژی با تاکید بر اهمیت جایگاه نفت و گاز در رفاه و پیشرفت بشر تاکید کرد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر