شماره روزنامه ۶۱۰۹
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۰۹ دنیای اقتصاد

اخبار بازار نفت - روزنامه شماره ۶۱۰۹

  • انرژی سبز؛ نسخه نجات زمین

    دنیای اقتصاد - حمید ملازاده: آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در تازه‏‏‏‏‌ترین گزارش خود اعلام‌کرده؛ هدف جهانی برای سه‌برابر‌کردن ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال‌۲۰۳۰ کاملا عملی و شدنی است، اما برای دستیابی به این هدف نیاز به رفع موانع عمده‌ای مانند فرآیند پیچیده و کند مجوزدهی و اتصال شبکه‏‏‏‏‌های برق است. مشروح گزارش IEA در جریان «هفته آب و هوای نیویورک» منتشر شد، جایی‌که رهبران سیاسی و تجاری گردهم آمده‏‏‏‏‌اند تا درباره اقدامات اساسی برای مقابله با تغییرات اقلیمی صحبت کنند.
  • قیمت گاز آمریکا به بالاترین حد در ۱۲ هفته اخیر رسید

    قیمت گاز طبیعی ایالات‌‌‌‌‌متحده آمریکا به‌دلیل نگرانی‌ها از توفان «هلن» با حدود ۷درصد افزایش به بالاترین حد در ۱۲ هفته گذشته رسید. به گزارش «شانا» به نقل از رویترز، قیمت‌های آتی گاز آمریکا در روز دوشنبه و در پی نگرانی‌ها درباره کاهش تولید شرکت‌های نفت و گاز آمریکایی فعال در خلیج‌مکزیک به‌دلیل تشدید توفان «هلن» با حدود ۷درصد افزایش به بالاترین حد در ۱۲ هفته گذشته رسید. قیمت آتی گاز برای تحویل در ماه اکتبر در بورس‌کالای نیویورک با ۱۷.۹سنت یا ۷.۴درصد افزایش به بالاترین قیمت از ۲۷ ژوئن رسید. این بزرگ‌ترین افزایش‌درصد روزانه قرارداد از اواخر ماه اوت به‌شمار می‌آید. مرکز ملی توفان ایالات‌‌‌‌‌متحده آمریکا اعلام کرد؛ انتظار می‌رود یک توفان استوایی بالقوه در دریای کارائیب به‌‌‌‌‌سرعت به‌‌‌‌‌سمت خلیج‌مکزیک بیاید.
  • اوپک خواهان همکاری با برزیل

    دبیرکل اوپک بر تمایل این سازمان به‌منظور همکاری با برزیل تاکید کرد. به گزارش «شانا» به نقل از رویترز، هیثم الغیص اعلام کرد؛ سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) مشتاقانه منتظر همکاری با الکساندر سیلویرا، وزیر انرژی برزیل، در سال‌های آینده است.
  • تولید نفت آمریکا در خلیج‌مکزیک ‌بار دیگر مختل شد

    شرکت‌های نفتی در حال تخلیه کارکنان ایالات‌‌‌‌‌متحده در خلیج‌مکزیک به‌دلیل وقوع توفان بزرگ هستند. به گزارش «شانا» به نقل از رویترز، از آنجا که پیش‌بینی‌‌‌‌‌ها از وقوع دومین توفان بزرگ قریب‌الوقوع در خلیج‌مکزیک طی دو هفته اخیر حکایت دارد، شرکت‌های تولیدکننده نفت در آمریکا روز گذشته در تلاش بودند کارکنان خود را از سکوهای واقع در خلیج‌مکزیک تخلیه کنند.
  • بلاتکلیفی آمریکا در سیاستگذاری برای انرژی پایدار

    اختلاف مدیران شرکت‌های فعال در صنایع نفت و گاز و مقام‌‌‌‌‌های ایالات‌متحده آمریکا بر سر سیاست‌ها در حوزه انرژی شدت گرفت. به گزارش «شانا» به‌نقل از رویترز، مدیران انرژی و مقام‌‌‌‌‌های دولت آمریکا در کنفرانس بین‌المللی «گس‌‌‌‌‌تک» در هیوستون بر سر تلاش‌های دولت جو بایدن، رئیس‌‌‌‌‌جمهوری ایالات‌متحده برای پیشبرد اهداف جهانی در حوزه سوخت‌های پاک و اهداف ژئوپلیتیک با هم اختلاف دیدگاه پیدا کردند.
  • رکورد عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی جابه‏‏‏‏‌جا شد

    حدود ۱۲‌هزار و ۴۰۰‌میلیارد‌تومان محصولات پتروشیمی در مرداد ۱۴۰۳ به‌صورت اعتباری در بورس‌های کالایی به صنایع پایین‌دستی عرضه شد که این رقم در مدت مشابه پارسال ۷‌هزار‌ میلیارد‌تومان بوده‌است. به گزارش «شانا» به‌‌‌‌‌نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مدیریت توسعه صنایع پایین‌دستی این شرکت اعلام کرد: حدود ۱۲‌هزار و ۴۰۰‌میلیارد‌تومان محصولات پتروشیمی در مرداد ۱۴۰۳ در بورس‌های کالایی عرضه شد که مجموع فروش اعتباری این محصولات ۳۸درصد بوده‌است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر