شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۶۹ دنیای اقتصاد

اخبار بازار نفت - روزنامه شماره ۶۰۶۹

  • چشم‏‌انداز نفت در افق ۴ ساله

    دنیای اقتصاد -پیمان قناعتی‌فرد: در گزارشی که اخیرا توسط گروه Fitch بـــــرای تارنمای ریگزون ارسال شده، تحلیلگران موسسه BMI یکی از زیرمجموعه‌‌های Fitch Solutions، آخرین پیش‌بینی خود را از قیمت نفت برنت تا سال ۲۰۲۸ منتشر کردند. بر اساس این گزارش، تحلیلگران BMI پیش‌بینی می‌کنند که قیمت شاخص برنت در سال‌جاری به‌‌طور متوسط ۸۵ دلار در هر بشکه، در سال ۲۰۲۵ به ۸۲ دلار به ‌‌ازای هر بشکه و در سال‌های ۲۰۲۶، ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ به ۸۱ دلار در هر بشکه خواهد رسید.
  • رشد ناامیدکننده تقاضای جهانی سوخت

    دنیای اقتصاد - حمید ملازاده: روز جمعه دوم ماه اوت، قیمت نفت افزایش اندکی را تجربه کرد، اما همچنان در مسیر چهارمین کاهش هفتگی متوالی قرار داشت. این روند به دلیل نشانه‌‌‌هایی از رشد ناامیدکننده تقاضای جهانی سوخت و افزایش تنش‌‌‌ها در خاورمیانه بود که بر ترس از اختلال در عرضه غلبه کرد.
  • از نفت‌محوری تا تنوع انرژی

    دکتر مهدی شریف‌زاده / پژوهشگر حوزه انرژی
    انرژی، به عنوان شریان حیاتی اقتصاد و توسعه کشور، در طول دهه‌های گذشته فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه کرده است. از اتکای صرف به نفت خام تا تلاش برای متنوع‌سازی سبد انرژی، از انحصار دولتی تا گام‌های لرزان خصوصی‌‌‌ساز و از بی‌‌‌توجهی به محیط‌‌‌زیست تا چرخش به سمت انرژی‌‌‌های پاک. این مسیر پرپیچ و خم را می‌‌‌توان در آینه برنامه‌‌‌های توسعه پنج ساله کشور به خوبی مشاهده کرد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر