شماره روزنامه ۶۰۴۹
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۲۹ دنیای اقتصاد

اخبار بازار نفت - روزنامه شماره ۶۰۲۹

  • پمپاژ نفتی به چین

    دنیای اقتصاد: صادرات نفت ایران به چین در ماه مه، رکورد هفت‌ماهه خود را شکست. پکن در طول این ماه، روزانه معادل یک‌میلیون و ۵۴۰هزار بشکه نفت‌خام از تهران خریداری کرده است. به لطف مشتریانی مانند چین، مبادلات نفتی افزایش داشته و این روند موجب شده است ایران در سال گذشته میلادی رکورد افزایش تولید اوپک را ثبت کند. همچنین شواهد نشان می‌دهد پاکستان با نادیده گرفتن تهدید‌ها به اجرای پروژه مشترک خط لوله انتقال گاز میان دو کشور، مصمم است. به گزارش بلومبرگ، بلوک کشورهای تحریم‌شده توسط آمریکا، دارای پتانسیل برقراری تجارت دو و چندجانبه با یکدیگر هستند تا بتواند از آنها در برابر جنگ اقتصادی واشنگتن محافظت کند. این موارد به معنی آن است که رئیس‌جمهور بعدی ایران حداقل در صادرات نفت‌خام برای حفظ شرایط فعلی کار چندان دشواری نداشته باشد.
  • رشد الگوی مبادله اعتباری

    دنیای اقتصاد- هادی سلگی : روز گذشته رویدادی با عنوان همایش ملی عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد. در این همایش ضمن قدردانی از شرکت‌های پیشرو در زمینه عرضه اعتباری محصولات، از امتیازات و منافع این الگوی تامین مالی زنجیره‌ای در اقتصاد کشور سخن گفته شد. آنطور که مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی و دیگر سخنرانان اعلام کردند، در سال‌گذشته شرکت‌های پتروشیمی ۸۰‌هزار ‌میلیارد‌تومان عرضه اعتباری به بازار داشته‌ و در دو ماهه ابتدایی امسال این نوع عرضه ۶۰‌درصد نسبت به مدت مشابه سال‌قبل رشد داشته‌است.
  • کسری بازار نفت در تابستان

    گروه بازار نفت-حمید ملازاده: به دلیل انتظار افزایش تقاضا برای سوخت در ماه‌های تابستان، بهای نفت در روز دوشنبه مورخه ۱۰ژوئن اندکی بالا رفت، با این حال با توجه به تقویت دلار و کاهش انتظارات برای کاهش فوری نرخ‌های بهره در ایالات‌متحده، میزان سود محدود بود. تحلیلگران موسسه مالی گلدمن‌ساکس پیش‌بینی می‌کنند که قیمت نفت‌خام برنت در سه‌ماهه سوم به ۸۶ دلار در هر بشکه برسد. در آخرین گزارش آنها، این افزایش به تقاضای قوی برای حمل‌ونقل در تابستان نسبت داده‌شده که انتظار می‌رود بازار نفت را به کسری یک‌‌میلیون و ۳۰۰‌هزار بشکه در روز در سه‌ماهه سوم برساند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر