شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۱۰۲ دنیای اقتصاد

اخبار بازار نفت - روزنامه شماره ۶۰۱۰۲

  • درآمد‏‏‏‏‏‌زایی نفتی یا حفظ اقلیم؟

    دنیای اقتصاد -پیمان قناعتی‌فرد: در جریان اجلاس کاپ۲۸ در دبی، همه بر تضاد منافع بـیـن بـزرگ‌تریــن تولیدکنندگان نفت و گاز در جهان و هدف اصلی و البته ظاهری کنفرانس که عبارت بود از کاهش شدید انتشار گازهای گلخانه‌‌‌‌‌‌ای جهانی، متمرکز بودند، اما نکته‌‌‌‌‌‌ای که بعد از اجلاس به توافق جمعی رسید، یعنی دوری جهان از سوخت‌های فسیلی، کارشناسان نفت را شگفت‌‌‌‌‌‌زده کرد. در آن زمان و حتی اکنون، هیچ کشوری وجود ندارد که اعتبار کافی نزد بزرگان نفتی از یک‌سو و فعالان محیط‌زیستی از سوی دیگر داشته‌باشد تا بتواند چنین تعهدی را به سرانجام برساند.
  • افزایش دکل‌های حفاری آمریکا

    شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز از افزایش تعداد دکل‌های نفت و گاز طبیعی شرکت‌های حفاری آمریکا برای نخستین‌بار در پنج هفته خبر داد.
  • آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی رشد تقاضای نفت را کاهش داد

    آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی خود درباره رشد جهانی تقاضای نفت در سال‌۲۰۲۴ راکاهش داد. به گزارش «شانا» به نقل از رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد؛ تقاضای جهانی نفت در سال‌جاری کمتر از آنچه پیش‌‌‌‌‌تر تصور می‌شد، افزایش می‌یابد که دلیل آن افت تقاضا در چین است.
  • افزایش ‌هزار‌ کیلومتری خطوط انتقال نفت در ۱۴۰۳

    معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اهمیت و جایگاه خطوط انتقال نفت گفت: خطوط انتقال نفت و گاز شاهرگ اصلی در زنجیره تامین انرژی کشور است و تا پایان امسال حدود‌هزار‌کیلومتر به طول خطوط لوله انتقال افزوده خواهد شد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر