شماره روزنامه ۶۰۲۷
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۶۶ دنیای اقتصاد

اخبار بازار نفت - روزنامه شماره ۵۹۶۶

  • گذار از عصر گاز؟

    دنیای اقتصاد-پیمان قناعتی‌فرد: «شورای‌‌‌‌‌ استقلال انرژی اروپا» معتقد است که کشورهای عضو اتحادیه، باید کاهش واردات انرژی به‌ویژه گاز‌‌‌‌‌طبیعی را در راستای برقراری و تامین امنیت انرژی در اولویت قرار دهند. تارنمای «انرژی‌‌‌‌‌مانیتور» به نقل از پولیتیکو می‌نویسد؛ پس از گذشت دو سال‌از جنگ روسیه و اوکراین، اتحادیه اروپا مجددا نسبت به افزایش قیمت انرژی در زمستان و پس از پایان قرارداد گازی بین روسیه و اوکراین، هشدار داد.
  • افشای عمومی داده‌های نشت متان

    دنیای اقتصاد-حمید ملازاده: متان‌ست، ماهواره‌ای است به اندازه یک ماشین لباسشویی که برای شناسایی و نظارت بر انتشار گاز متان ناشی از تولید نفت و گاز در سطح جهان طراحی شده‌است. هدف اصلی این پروژه شناسایی و افشای علنی داده‌های مربوط به بزرگ‌ترین شرکت‌های انتشاردهنده متان است تا دنیا نسبت به انتشار گازهای گلخانه‌ای حساس‌تر شود. این ماهواره به فناوری پیشرفته برای ارائه داده‌هایی با وضوح بالا و محاسبات دقیق در مناطق وسیع‌تری نسبت به ماهواره‌های موجود مجهز شده‌است.
  • ممنوعیت فروش نفت آمریکا به چین

    لایحه بودجه ‌ایالات‌متحده آمریکا چین را از خرید نفت از محل ذخیره‌سازی‌‌‌‌‌های راهبردی نفت این کشور منع می‌کند. به گزارش «شانا» به نقل از رویترز، به‌دنبال اقدامی در قانون بودجه ‌ایالات‌متحده آمریکا که رهبران کنگره از آن رونمایی کردند، چین دیگر قادر به خرید نفت از ذخیره‌سازی‌‌‌‌‌های نفت‌خام ایالات‌متحده نخواهد بود. تمایل به موضع سخت در قبال چین یکی از معدود دیدگاه‌هایی است که هر دو حزب کنگره در این زمینه همگرایی دارند و قانون‌گذاران تاکنون ده‌‌‌‌‌ها لایحه را برای رسیدگی به رقابت با دولت چین ارائه کرده‌‌‌‌‌اند.
  • آمادگی ایران برای صدور خدمات مهندسی به ازبکستان

    وزیر نفت از آمادگی ایران برای اشتراک‌‌‌‌‌گذاری دستاوردهای صنعت نفت ایران در پروژه‌های نفتی ازبکستان خبر داد و گفت: صنعت نفت ایران هم‌اکنون با بیش از ۴۰ کشور جهان در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی همکاری دارد. به گزارش «شانا»، جواد اوجی در دیدار با جورابیک‌میرزا محمود‌اف، وزیر انرژی ازبکستان با تشریح توانمندی‌های صنعت نفت ایران گفت: هم‌اکنون این صنعت خودکفاست و همه میدان‌های نفت و گاز ایران از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان توسعه می‌‌‌‌‌یابند.
  • کسب رتبه شرکت برتر و بهره‌‌‌‌‌‌‌ور توسط هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی‌‌

    شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی در همایش بنگاه‌های اقتصادی برتر و بهره‌‌‌‌‌‌‌ور زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی «صهبا» موفق به کسب رتبه شرکت برتر و بهره‌‌‌‌‌‌‌ور و دریافت لوح تقدیر و تندیس زرین صهبا شد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر