شماره روزنامه ۶۰۴۰
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۲۳ دنیای اقتصاد

اخبار بازار نفت - روزنامه شماره ۵۹۲۳

  • چند‌پارگی بهای نفت ۲۰۲۴

    دنیای اقتصاد - پیمان قناعتی‌فرد: آیا عرضه بیشتر نفت، قدرت تاثیر تنش‌های خاورمیانه بر بازار انرژی را خنثی می‌کند؟ انتظار می‌رود رشد مداوم عرضه نفت از کشورهای خارج از ائتلاف اوپک‏‏‏‏‌پلاس و چشم‏‏‏‏‌انداز اقتصاد نامطمئن جهانی، قیمت نفت‏‏‏‏‌خام را در سال‌جاری میلادی کاهش دهد، حتی در شرایطی که زبانه‏‏‏‏‌های آتش درگیری در حال گسترش به بقیه منطقه است.
  • لزوم سرمایه‌گذاری در طرح‌های پارس‌جنوبی

    وزیر نفت با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری ۲۰‌میلیارد دلاری در اجرای طرح‌های فشارافزایی میدان گازی مشترک پارس‌جنوبی و لزوم استفاده از ظرفیت توانمندان داخلی برای اجرای این پروژه کلیدی گفت: پارسال ۷۵۳ قرارداد به ارزش ۳۹۲‌میلیون دلار و ۷‌هزار و ۲۰۰‌میلیارد‌تومان با شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت نفت امضا شده‌است.
  • جهش ۴درصدی بهای نفت با تشدید تنش‌های ژئوپلیتیک

    دنیای اقتصاد - حمید ملازاده: تشدید درگیری‌های نظامی در دریای سرخ در پی حمله آمریکا و بریتانیا به مواضع ارتش یمن باعث شد تا بهای نفت روز جمعه ۱۲ژانویه افزایش قابل‌توجهی را تجربه کند. به گزارش رویترز، زد‌ و خورد‌های نظامی در دریای سرخ که منجر به حملات ایالات‌متحده و بریتانیا علیه اهداف نظامی در یمن شد، تنش‌ها را تشدید کرد و تا لحظه تنظیم این خبر معاملات آتی برنت با ۳.۷درصد افزایش به ۸۰ دلار و ۴۰‌سنت در هر بشکه و وست‌تگزاس اینترمیدیت آمریکا (WTI) با افزایش ۴درصدی به ۷۴ دلار و ۸۰‌سنت رسید.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر