شماره روزنامه ۶۰۴۲
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۱۹ دنیای اقتصاد

اخبار بازار نفت - روزنامه شماره ۵۹۱۹

  • چالش‌ها و فرصت‌های جهانی انرژی در ۲۰۲۴

    دنیای اقتصاد-حمید ملازاده: حدود یک ماه پیش، ۲۰۰ کشور از سراسر جهان در بیست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وهشتمین کنفرانس اعضای کنوانسیون تغییر اقلیم سازمان ملل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌متحد موسوم به کاپ۲۸ (COP۲۸) در امارات‌متحده‌عربی به توافقی تاریخی برای دور‌شدن از سوخت‌های فسیلی دست‌یافتند که نشان‌دهنده تغییری اساسی در سیستم انرژی جهانی است. به‌گزارش تارنمای Hellenicshippingnews، به‌رغم رکورد بالای مصرف نفت، گاز و زغال‌سنگ در سال‌۲۰۲۳، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، به‌ویژه انرژی بادی و خورشیدی در سال‌گذشته میلادی نسبت به سال‌۲۰۲۰، حدود ۵۵‌درصد بیشتر بود.
  • میانگین مصرف روزانه بنزین به ۱۱۳‌میلیون لیتر رسید‌

    مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از بهره‌‌‌‌‌برداری بخشی از واحدهای کیفی‌‌‌‌‌سازی طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه نفت آبادان تا پایان امسال خبر داد و گفت: میانگین مصرف بنزین در دی‌‌‌‌‌ماه امسال به ۱۱۳‌میلیون لیتر در روز رسیده‌است. به گزارش «شانا»، جلیل سالاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مصرف بنزین کشور در ماه‌های گذشته به‌‌‌‌‌طور میانگین روزانه حدود ۱۱۶‌میلیون لیتر بود که این مقدار در روندی کاهشی، در ماه‌جاری به ۱۱۳‌میلیون لیتر رسیده و اگر روند همچنان کاهشی باشد، امیدواریم بتوانیم مصرف را مدیریت کنیم. وی افزود: نزدیک به ۵۵‌درصد از خودروهای کلان‌‌‌‌‌شهرها فرسوده هستند که مصارف بالایی دارند و نیاز است جایگزینی این خودروها انجام شود تا در بحث ناترازی تاثیرگذار باشد.
  • کمک به رشد تولید؛ راهبرد شرکت ملی گاز ایران

    مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در نشست با مدیران شرکت‌های فولادی کشور، تاکید کرد که دغدغه این شرکت تامین گاز صنایع و رونق تولید آنها مبتنی بر منافع ملی است. به گزارش «شانا» به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی در نشست «معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری طرح ملی جایگزینی بخاری‌‌‌‌‌های گازسوز بازده بالا با بخاری‌‌‌‌‌های گازی بازده پایین» گفت: موضوع پیشی‌گرفتن مصرف بر تولید انرژی و به‌طور مشخص گاز به‌ویژه در فصل سرد سال، یکی از موضوعات مهم اقتصادی کشور است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر