شماره روزنامه ۶۰۱۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۸۸۶ دنیای اقتصاد

اخبار بازار نفت - روزنامه شماره ۵۸۸۶

  • تسهیلگری دریافت پاداش صرفه‌جویی گاز

    دنیای‌اقتصاد- هادی سلگی: دومین میزگرد تخصصی اصحاب‌رسانه و مدیران شرکت ملی گاز ایران در موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برگزار شد. در این میزگرد جمعی از مسوولان و متخصصان حوزه گاز کشور به گفت‌وگو درباره مسائل اصلی این صنعت پرداختند. یکی از موضوعات اصلی در این میزگرد بحث مصوبه امسال دولت درباره پاداش صرفه‌جویی بود و گفته شد که چنانچه مشترکان در بازه زمانی ۱۶ آذر تا ۱۵ اسفندماه نسبت به دوره مشابه در سال‌پیش ۱۰ تا ۳۵‌درصد کمتر مصرف کنند، از پاداش بیش از ۱۰‌برابر قیمت متوسط ۳پله نخست تعرفه‌‌‌‌‌ها بهره‌‌‌‌‌مند می‌شوند. این پاداش به‌راحتی قابل‌دستیابی است و تنها نیاز به کاهش شعله بخاری تنها در ۴ ساعت در طول روز دارد.
  • چشم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انداز نشست ۳۰ نوامبر اوپک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پلاس

    دنیای‌اقتصاد: سازمان کشورهای صادرکننده نفت موسوم به اوپک که متشکل از کشورهای صادرکننده نفت‌خام و هم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پیمانانش موسوم به اوپک‌پلاس است، روز پنج‌شنبه ۳۰ نوامبر برای تصمیم‌گیری در مورد میزان تولید نفت‌خام، نشست آنلاین برگزار خواهند کرد.برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ریزی برایش این نشست درحالی انجام‌شده بودکه به علت نگرانی در مورد عرضه بیش از حد، حتی با وجود کاهش تولید اوپک‌پلاس، قیمت جهانی نفت روند کاهشی درپیش گرفته بود.
  • کاهش عرضه سوخت فسیلی عامل افزایش فقر جهانی

    شرکت آمریکایی اکسون‌موبیل هشدار داد که سختگیری بر شرکت‌های بزرگ نفتی و تلاش برای محدود‌کردن عرضه سوخت‌های فسیلی، مسیر به سمت خالص صفر‌شدن انتشار گازهای گلخانه‌‌‌‌‌ای را سخت می‌کند و‌میلیون‌ها نفر را در جهان درحال‌‌‌‌‌توسعه در فقر نگه می‌‌‌‌‌دارد. به گزارش «شانا» به نقل از هفته‌‌‌‌‌نامه بررسی تحولات بین‌المللی انرژی و تغییر اقلیم مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، دارن وودز، مدیرعامل شرکت نفتی اکسون‌موبیل گفت: اجرای راه‌‌‌‌‌حل‌‌‌‌‌های تغییرات اقلیمی بیش از حد بر کاهش عرضه سوخت فسیلی متمرکز شده‌است. این دستورالعمل منجر به‌‌‌‌‌ سختی بیشتر انسان‌ها و جهان فقیرتر می‌شود.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر