شماره روزنامه ۶۱۰۳
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۴۹ دنیای اقتصاد

اخبار بازار دیجیتال - روزنامه شماره ۶۰۴۹

  • هوش مصنوعی، جست‌وجوی اینترنتی را متحول می‌کند

    دنیای اقتصاد: هوش مصنوعی مولد همیشه الگوی جست‌وجوها را به هم زده است. این فناوری است که می‌تواند تقریبا برای هر سوالی، یک پاسخ پیدا کند و در فرآیند تغییر دنیای جست‌وجو، توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی به کار دیگری دست پیدا کرده‌اند که جست‌وجو و هوش مصنوعی را بیشتر با هم ترکیب می‌کند. هوش مصنوعی مولد سه جنبه اساسی جست‌وجو را تغییر داده است که عبارتند از نحوه درخواست و جست‌وجوی اطلاعات افراد، نحوه دریافت داده برای پاسخ و در نهایت اینکه چگونه شرکت‌ها می‌توانند این اطلاعات را به مشتریان خود ارائه دهند.
  • احراز هویت در امضای الکترونیکی سطح دو، غیرحضوری شد

    دنياي اقتصاد: معاون زیرساخت کلید عمومی و امنیت اطلاعات تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی‌(تتا) اعلام کرد که امکان احراز هویت غیرحضوری برای صدور گواهی‌های سطح دو اطمینان فراهم شده و این گواهی‌ها برای استفاده در کاربردهای با ریسک متوسط در نظر گرفته شده است. رضا جوادی‌نیا اظهار کرد: «در سند سیاست‌های زیرساخت کلید عمومی کشور‌(CP)، چهار سطح اطمینان پیش‌بینی شده است که سطوح اطمینان یک تا چهار به ترتیب برای کاربردهای با سطح ریسک کم، متوسط، زیاد و خیلی زیاد قابل استفاده است.
  • شماره موبایل ۳۳میلیون کاربر اپ احراز هویت فاش شد

    مهر: تویلیو (Twilio) مالک اپ احراز هویت دو عاملی Authy از نشت امنیتی که ۳۳ میلیون شماره موبایل مرتبط را با این نرم‌افزار منتشر کرده، خبر داده است. دلیل این نشتی یک APIاندپوینت ناامن بوده است. اندپوینت به هر وسیله (لپ‌تاپ، تلفن، تبلت یا سرور) متصل به یک شبکه تجاری امن گفته می‌شود و هنگامی که به یک شبکه متصل می‌شوید، یک اندپوینت (endpoint) جدید ایجاد می‌کنید. تویلیو در اول جولای اعلام کرد که نشتی اطلاعات به دلیل یک اندپوینت احراز هویت نشده رخ داده که دسترسی غیرمجاز به داده‌های مرتبط با حساب‌های کاربری Authy را فراهم کرده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر