شماره روزنامه ۶۰۴۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۳۴ دنیای اقتصاد

اخبار بازار دیجیتال - روزنامه شماره ۶۰۳۴

  • شکست مکرر فیلترینگ در آینه آمار

    دنیای اقتصاد: تقریبا سه ماه تا دو سالگی فیلترینگ گسترده اینستاگرام و واتس‌اپ مانده است که همچنان آمارهای بخش دولتی و خصوصی از فعالیت ایرانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی بین‌المللی بیانگر این است که این سیاست نتیجه‌ قابل قبولی نداشته است و مردم چاره آن را در استفاده از انواع فیلترشکن یافته‌اند.
  • روبات انسان‌نما راننده می‌شود

    مهر: در ژاپن روبات انسان‌نمای جدیدی توسعه یافته است که می‌تواند پشت فرمان خودرو بنشیند و آن را براند. به گزارش اینترستینگ انجینرینگ، کانسپت خودروهای خودران در سال‌های اخیر هیاهوی زیادی ایجاد کرده است. شرکت‌های بزرگ بخش زیادی از فعالیت‌های تحقیق و توسعه خود را صرف ساخت فناوری‌های خودران کرده‌اند.
  • ساخت تراشه‌های نامیرا در چین برای حفظ اطلاعات

    ایسنا: محققان چینی ماده جدیدی ساخته‌اند که می‌تواند تراشه‌های ذخیره‌سازی حافظه با طول عمر تقریبا بی‌نهایت تولید کند. این کشف که با استفاده از نوع جدیدی از مواد فروالکتریک ساخته شده است، می‌تواند راه را برای کاهش هزینه مراکز داده، اکتشافات اعماق دریا و صنعت هوافضا باز کند.
  • نحوه دریافت غرامت از پست اعلام شد

    ایسنا: مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست اعلام کرد که تعهد جبران خسارت در جایی به کار می‌رود که به مرسوله خسارتی وارد و مفقود شود یا با کسر و تاخیر به دست‌گیرنده برسد و در این شرایط شرکت ملی پست پس از بررسی ارزش اظهار شده از سوی صاحب مرسوله، غرامت را پرداخت می‌کند.
  • امکان تغییر نام سیری در به‌روزرسانی جدید آی‌فون

    سیتنا: در آخرین نسخه سیستم عامل اپل یعنی iOS ۱۸، کاربران می‌توانند نام دستیار صوتی اپل یعنی سیری را با استفاده از قابلیت میانبرهای صوتی تغییر دهند. براساس گزارش‌ها، در iOS۱۸ که هم‌اکنون در حالت بتا در دسترس است، کاربران متوجه شده‌اند با بهره‌گیری از میانبرهای صوتی می‌توانند یک نام دلخواه را برای دستیار صوتی سیری تعیین کنند.
  • تلویزیون با تراشه هوش مصنوعی در راه بازار

    مهر: شرکت ال‌جی تلویزیون‌های اوال‌ای‌دی evoB ۴ را ارائه کرد که مجهز به تراشه صوتی-تصویری α۸ AI این شرکت هستند و از قابلیت‌هایی برای ارائه وضوح تصاویر و صوت با کیفیت بالا پشتیبانی می‌کنند. این تلویزیون‌ها هم‌اکنون برای پیش سفارش آماده هستند و در ماه آینده وارد بازار می‌شوند. ال‌جی این تلویزیون‌ها را با دو سایز نمایشگر ۶۵ و ۷۷ اینچ ارائه می‌کند. قیمت مدل ۶۵ اینچی ۲۰۸۰ دلار و مدل ۷۷ اینچی ۲۹۸۰ دلار خواهد بود.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر