شماره روزنامه ۶۰۴۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۲۹ دنیای اقتصاد

اخبار بازار دیجیتال - روزنامه شماره ۶۰۲۹

  • کمبود داده، رشد هوش مصنوعی را متوقف می‌کند؟

    دنیای اقتصاد: الگوهای هوش مصنوعی به‌شدت تابع و وابسته به داده‌ها هستند. با این اوصاف است که تداوم رشد و نفوذ هوش مصنوعی به خصوص به کمک سیستم‌هایی مانند چت‌بات چت جی‌پی‌تی، با کاهش جدی و البته قریب‌الوقوع داده مواجه خواهد بود که به نظر می‌رسد این اتفاق تا حد زیادی به دلیل کاهش قابل توجه داده‌های متنی در دسترس عموم رخ خواهد داد.
  • هوش مصنوعی iOS۱۸ اپل چندان پیشرفته نخواهد بود

    مهر: یک تحلیلگر محصولات اپل معتقد است در iOS۱۸ ویژگی‌های پیشرفته هوش مصنوعی نوین ارائه نمی‌شود و قابلیت‌های مذکور روی دستگاه‌های محدودی خواهد بود.
  • شناسه گوشی‌های سرقتی در کشورهای همسایه مسدود می‌شود

    ايسنا: دادستان تهران اعلام کرد که وزارت امورخارجه و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شده‌اند با عقد تفاهم‌نامه با کشورهای همسایه نسبت به مسدودسازی شناسه بین‌المللی تجهیزات موبایل‌(IMEI) مربوط به گوشی‌های سرقتی از ایران اقدام کنند. به گزارش قوه‌قضائیه، علی صالحی با توجه به افزایش آمار شکایت‌های مربوط به سرقت گوشی تلفن همراه و برای پیشگیری از ناامن شدن فضای عمومی و نظر به همبستگی جرم سرقت موبایل با جرایمی از قبیل مالخری و قاچاق، اعلام کرد که مقرر شده است وزارت صمت امکان دسترسی برخط پلیس به اطلاعات شناسه بین‌المللی تجهیزات موبایل (IMEI) متعلق به گوشی‌های تلفن همراه مسروقه برای ردیابی این قبیل گوشی‌ها را فراهم کند.
  • ایرادات گوگل در حوزه حریم خصوصی لو رفت

    ایسنا: اطلاعات کمیابی از راهکارهای گوگل برای نفوذ و همچنین برخی اتفاقات رخ داده در این شرکت، در قالب مجموعه‌ای از پرونده‌های حریم خصوصی داخلی به بیرون درز کرده است. گوگل با تایید این اتفاق، اعلام کرده گزارش‌های به دست آمده مربوط به حدود شش سال پیش است و در همان زمان مشکلات آنها بررسی شده‌اند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر