مصطفی صفرخانی ادامه داد: بارها این مکان‌ها را کشف و به اطلاع مراجع تصمیم‌گیر رسانده‌ایم؛ اما همچنان بسیارند کالاهای تقلبی و بی‌کیفیتی که در بازار به فروش می‌رسند. باید ناظران و مراجع اجرایی سریع‌تر و دقیق‌تر عمل کنند. در حال‌حاضر ۲۰‌درصد از کالاهای موجود در بازار تقلبی است و این‌درصد برای جان افراد بسیار گران تمام می‌شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت تهران درخصوص ارزیابی‌های مالیاتی این سازمان بیان‌کرد: تصمیمات یک‌طرفه و بدون‌مشورت سازمان امور مالیاتی خلاف جهت اشتغال‎زایی حرکت می‌کند. در جایی‌که رهبر کشور بر اشتغالزایی تاکید دارد، سازمان برعکس عمل می‌کند.

صفرخانی ادامه داد: اکثر واحدهای صنفی تعمیرکاران موتورسیکلت درآمد بسیار ناچیزی دارند و از قشر ضعیف کشورند؛ واحدهای صنفی کوچک، با سرمایه کم و عموما عیال‌وار. تمامی خروجی و ورودی‌هایی که از دستگاه پوز صورت می‌گیرد دادوستد نیست؛ اما سازمان امور مالیاتی همه را به یک چوب می‌زند. چگونه در یک واحد صنفی کوچک تعمیر موتور یا دوچرخه، معاملات بزرگ انجام می‌شود؟ چرا سازمان غیرمنصفانه و غیرعادلانه محاسبه می‌کند. این روش تنها منجر به خروج عده‌ای از کار می‌شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت تهران اظهار کرد: اصولا فلسفه دستگاه‌های پوز و استفاده واحدهای صنفی از این دستگاه‌ها در تراکنش‌های روزانه به دلیل عدم‌استفاده از پول‌های کاغذی و صرفه‌جویی در کاغذ بود. پول‌هایی که چاپ آن؛ هم منجر به قطع درختان و هم باعث انتقال آلودگی و میکروب می‌شد؛ همچنین صرفه‌جویی در هزینه‌های زیاد در چاپ اسکناس و... می‌شد.

وی ادامه داد: تبدیل پول کاغذی به‌دستگاه‌های پوز تماما بر این پایه توصیه و توسعه پیدا کرد و به این ترتیب همگان تمامی ورود و خروج‌های مالی خویشان، دوستان و اقوام را با این دستگاه‌ها که در اختیار داشتند انجام می‌دادند. در این وادی به ناگاه سازمان امور مالیاتی مانند دیگر تصمیمات یک‌طرفه و بدون‌مشورتی که دائم می‌گیرد، اعلام کرد از سال‌۹۳ تمامی تراکنش‌های مالی در صنوف مختلف که از طریق دستگاه‌های پوز صورت می‌گیرد به‌زعم آن سازمان، معامله بوده و سود و زیان دارد، بنابراین از این تراکنش‌ها، مالیات واحد صنفی را محاسبه کردند و در ادامه دیدیم که مالیات افراد به چندین‌برابر رسید؛ به‌طور مثال از ۴‌میلیون به ۴۸ میلیون‌تومان افزایش پیدا کرد.