رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران گفت: در حال‌حاضر دوچرخه در تبریز تولید می‌شود ولی تکنولوژی این محصول باید به‌روز شود. وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که به همت تولیدکنندگان دوچرخه در داخل تولید و با قیمت مناسب به بازار مصرف عرضه شود. منصوری افزود: تولید دوچرخه خیلی پیچیده نیست؛ منتها باید از تولیدکنندگان به معنای واقعی حمایت شود. وی عنوان کرد: وقتی تولیدکنندگان داخلی نتوانند با واردکنندگان رقابت کنند و در عین حال تولید توجیه اقتصادی نداشته باشد بدون‌شک رغبتی به ادامه فعالیت از خود در کشور نشان نخواهند داد. رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران گفت: مشکل تولید دوچرخه در کشور فناوری نیست، بلکه قیمت تمام‌شده است. وی افزود: واردکنندگان دوچرخه به تاسیس انجمن رو آورده‌اند و دنبال این هستند که محصول مزبور را در داخل تولید کنند. منصوری بیان‌کرد: این اتحادیه یک‌هزار و۴۰۰ عضو در رسته دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی وابسته دارد که از این تعداد ۴۰۰عضو واردکننده و فروشنده دوچرخه هستند. وی ادامه داد: در حال‌حاضر دوچرخه گران شده، به همین دلیل بازار فروش دوچرخه چندان رونقی ندارد و بیشتر مردم به سمت تعمیر دوچرخه روآورده‌اند. رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران گفت: تجاری که دوچرخه وارد می‌کنند این توانمندی را دارند که بتوانند دوچرخه را در داخل تولید کنند و از نظر فنی نیز هیچ‌گونه مشکلی ندارند چون از اطلاعات کافی برخوردارند. وی با اشاره به اینکه مشکل‌ترین بخش تولید دوچرخه تنه و دو شاخ است، افزود: تولیدکنندگان می‌گویند قادر به تولید تنه و دو شاخ دوچرخه در داخل هستند.

منصوری اظهارکرد: در حال‌حاضر قطعات یدکی دوچرخه در مملکت تولید می‌شود. اگر تنه و دو شاخ هم در داخل تولید شود که خیلی کار پیچیده و مشکلی نیست، امید می‌رود در مدت یک‌سال آینده دوچرخه درکشور تولید و به بازار مصرف عرضه شود. وی در ادامه با بیان اینکه دوچرخه‌ها روزبه‌روز کم‌وزن‌تر می‌شوند، گفت: دوچرخه‌هایی امروز به کشور وارد می‌شوند که وزن آنها ۶۰۰ گرم و خیلی راحت قابل‌حمل هستند.

منصوری افزود: جنس این نوع دوچرخه‌ها از آلومینیوم بوده و از کشور تایلند وارد می‌شوند.  رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران افزود: تکنولوژی ساخت دوچرخه نیز در دنیا روزبه‌روز در حال ارتقا و به‌روز شدن است.