خبر بد نیکزاد درباره حادثه معدن طبس

علی نیکزاد که به عنوان نماینده ویژه رئیس مجلس برای پیگیری ابعاد حادثه انفجار معدن زغال سنگ معدنجو در رأس هیأتی به طبس سفر کرده است، گفت: اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید رئیس مجلس و عزیزانی از کمیسیون اصل نود در منطقه و محل حادثه حضور پیدا کرده‌اند.

وی توضیح داد: عملیات امدادی در دو بلوک B و C انجام شد؛ در بلوک B تعداد ۴۷ نفر از کارگران محبوس شده بودند که ۳۰ نفر فوت و ۱۷ نفر مصدوم شدند. در بلوک C تعداد ۲۲ کارگر محبوس شده بودند که جنازه ۸ نفر پیدا شده و تعداد کشته‌ها به ۳۸ نفر رسیده است. به خانواده‌های داغدار و ملت بزرگ ایران تسلیت می‌گوئیم. هنوز ۱۴ نفر در معدن محبوس هستند که باید عملیات امداد و نجات هرچه سریع‌تر انجام شود.

خبر مرتبط
واکنش طالبان به انفجار در معدن طبس

در پی جان باختن بیش از ۳۰ تن در پی انفجار معدن زغال‌سنگ طبس در خراسان جنوبی، وزارت امور خارجه طالبان با مردم و دولت ایران ابراز همدردی کرد.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: عزم مجلس، قوه قضائیه و دولت تا رسیدن به نتیجه راسخ است، منتها اولویت با امداد و نجات است. اکنون کارگاه تعطیل است و باید کارهای ایمنی انجام شود. قطعاً علت این حادثه و انفجار و گاز گرفتگی در معدن در کمیسیون مربوطه و مجلس شورای اسلامی بررسی شده و حتماً با خاطیان برخورد می‌شود.

نیکزاد اضافه کرد: در حال حاضر عزم و اراده قوای سه گانه این است که بتوان در کوتاه‌ترین زمان ممکن با رعایت ایمنی عزیزان محبوس را نجات دهیم.

وی بیان کرد: هیئتی از مجلس و دولت در محل حادثه حضور دارند تا بتوان در کنار امدادرسانی، علت دقیق حادثه مشخص شود که آیا عدم رعایت قوانین و مقررات و ایمنی بوده است. همه این موارد مبتنی بر نظر کارشناسی به مردم اعلام می‌شود. تمام تاکید بر این است که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در کشور نباشیم و این دستور اصلی کمیسیون صنایع و معادن خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.