در این مقاله تم های کلیدی دفتر مرکزی جدیدشان را بررسی می کنیم. وقتی صحبت از اپل می شود نمی توانید به نوآوری فکر نکنید. آنها کمپانی هستند که موسیقی را با آی پد در جیب ما جا دادند و با آیفون های۳G  بازار گوشی های هوشمند را به بلوغ رساندند. آنها تاثیرات مؤثری در هر بخش از دنیای تکنولوژیکی ایفا کرده اند و اکنون با توسعه اپل پارک اهداف خود را به سمت طراحی و ساخت دفاتر کاری سوق داده اند. درحالیکه ما پیش بینی راه اندازی یک iOffice را نداریم. مطمئنا تحت تاثیر طراحی و سلامت کارکنان که آنها را در مرکز توجه خود قرار می دهند قرار خواهیم گرفت. می گوئیم پردیس، چرا که اپل پارک به عنوان یک پردیس دانشگاهی طراحی شده است؛ تسهیل سازی بسیاری از محیط های کاری (توسعه دهندگان کد ، بازاریابان، طراحان صنعتی و تکنسین ها همه زیر یک سقف) با نیازهای فضایی مختلف و تمرکز خالص بر نوآوری صورت گرفته است.

1

بیایید نگاهی به طرح های اصلی طراحی دفتر شان داشته باشیم که می تواند متناسب با هر اندازه یا بودجه ای باشد.

اپل از پارتیشن و کفپوش استفاده می کند. این عنصریست که  عمق و گرما را به هر محل کار فراهم می آورد، زیرا به کارکنان اجازه می دهد تا ارتباط بیشتری با محیط اطراف خود حس کنند. با پنجره های دیواری با وسعت دید بیش از ۲۰ ساختمان، اپل باید قادر به یکپارچه سازی محیط خارجی با معماری فوق العاده مدرن داخلی باشد. اگر ما به فروشگاه های خرده فروشی اپل نگاه کنیم،  درخت هایی می بینیم که با سقف های چوبی فروشگاه در تناسب هستند اما با محصولات فلزی، بتن های جلا داده شده و مکعب مربع های شیشه ای در تضاد می باشند و از مبلمان اداری مخصوص خود استفاده کرده است. اپل همچنین ۳۰۰۰ گونه درخت محلی مخصوص کالیفرنیا را کاشته و بیش از دو مایل مسیر پیاده روی و فضای قابل استفاده برای کارکنان را در اختیار دارد.

کار های مبتنی بر فعالیت

اپل همچنین از لحاظ استراتژیک محل کاری را در هر چهار طبقه به صورت افقی و عمودی  و با استفاده از پارتیشن اداری شیشه ای طراحی کرده است. این روش به آنها اجازه می دهد تا تیم هایی که نیاز به همکاری بسیار نزدیک دارند، در کنار یکدیگر قرار دهند. بعبارتی تعامل افراد با یکدیگر راحت تر و آسان تر خواهد شد.

امنیت کل محوطه پردیس بگونه ای تأمین خواهد شد تا کارکنان بتوانند کارهای مبتنی بر فعالیت را درک کنند. از کارهای سنتی میزی گرفته تا جلسات مولد در کافه های بزرگ چهار طبقه و حتی خارج از فضای پوشیده در بین هکتار ها فضای سبز. اصلا چرا زیر خورشید کالیفرنیا تا جایی که می شود آفتاب نگیرید!

2

در حالی که اکثر کارفرمایان نیازی به نیروی کار یا منابع اپل برای صرف کردن هزینه ندارند، در اینجا محل کار شبیه دانشگاهی است که امکانات لازم برای کارکنان را برای همکاری با یکدیگر و همچنین جایی که می خواهند استراحت کنند و کار نکنند فراهم کرده است. دیگر نیازی به خروج از محل کار برای غذا خوردن، راه رفتن در سایر پارک ها نیست و همه ی این امکانات فراهم شده است.

محل کار مقصد

در مقیاس کوچکتر، این به یک محل کار مقصد تبدیل می شود، که می توان آن را با توجه به فضاهای اداری بزرگ و کوچک مطابقت داد. به این شکل که می توان محیط کاری را به یک مقصد که کارکنان به دنبال آن هستند و هر روز می خواهند به آنجا را بروند تبدیل کرد. این مقصد کارکنان را جذب می کند، چون برای آنها از نشستن در پشت یک میز از ساعت 9 تا 5 بعد از ظهر جذاب تر است. در حالی که شما لازم نیست یک مرکز تناسب اندام 100000 فوت مربع مانند اپل (که تقریبا سه برابر اندازه سوپرمارکت محلی شما است!) داشته باشید، شما می توانید از امکانات تناسب اندام در محل و یا حتی یوگا در اتاق های بزرگتر در راستای سلامت و تندرستی خود داشته باشید. حتی داشتن  محل دوش  برای کارکنان و پارکینگ دوچرخه به سبک زندگی فعال نیروی کار شما کمک می کند. اپل تایید کرده است که بیش از 13000 فضای پارکینگ  برای کارکنان دارد. بنابراین می توان فرض کرد که آنها از کارکنانی که با چرخه و یا دویدن در محل کار حاضر شوند به یک میزان پشتیبانی می کنند.

اعداد و ارقامی که تا کنون می دانیم ...

اندازه بنا 2800000 فوت مربع

5 بیلیون دلار برآورد قیمت پروژه (17 مارس)

3000  درخت در بنا

 کارمند 13000

1000 صندلی در تالار کنفرانس استیو جابز

100000 فوت مربع مرکز تناسب اندام

مانند رونمایی هر محصول اپل ما در نهایت با دیدن طراحی جدید دفترشان که در ماه آپریل رونمایی میشود بسیار هیجان زده می شویم

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.